Alla inlägg den 12 april 2011

Av livetsprovning - 12 april 2011 13:45

Skulle ha skrivit här i går hur det gick hos arbetsstrategerna ,men det fanns ingen ork till det.....

Började dagen med att tvätta håret.... Men insåg när jag va klar att det skulle jag inte ha gjort....Kände mattheten kom krypande....


Jag var där kl 10..... Och dom sitter 2 trappor upp, ingen hiss.... Visst det går bra att gå i trappor men jag vet att jag kan få betala för att jag går i dom....


Satt i ett möte i 2 timmar där jag fick info om vad jag kommer att få göra hos dom i 3 mån... Kommer att få svara på frågor och skatta hur mycket ork jag har....

Mötet gick bra ,men jag känner lite lätt panik.... Här har man kämpat sen nov 2003 för att komma tillbaka till ett normalt liv och det ska man lixom hinna få ihop och bli så pass bra så att man ska kunna börja arbetsträna efter 3 mån....


När mötet är klart känner jag mig lite lätt skakis och matt men tänkte att det tog ju ändå inte så mycket utan att det går bra....


Åker till arbetsförmadlingen med ett brev som jag kastar in i deras bevlåda och åker till konsum där jag strosar omkring och köper lite bröd och mjölk... andvänder rullkorg för att spara på orken som jag känner är på nedgång....


Åker dom 2 milen hem  går in med matkassen och går sedan ner till grannen för att kolla om hon har telefon,för vi hade ingen i morse.... Det började krångla i helgen. Tror att det är sedan björken rev ner telefonledningen....

Hon bjuder på kaffe och vi sitter en stund och surrar... Jag känner mig mattare och mattare.....

Känner när jag går därifrån att min ork är som bortblåst. sitter och försöker mysa med sambon ute på parksoffan utanför får farstukvist....


Vi strosar bort för att titta om rabarbern har kommit upp....

Huga va tung mina stövlar känns....orkar knappt lyfta på benen....


stapplar in och "slänger" på stekpannan på spisen och värmer på rester sen igår.... Spagetti och köttfärssås.... När det är värmt och det är dax att äta så är jag så utmattat så jag orkar knappt äta själv..... Sambon tar fram sugrör så att jag ska slippa lyfta glaset med mjölk..


Vi sätter osss i soffan och jag känner att tårarna kommer.....


Ska det vara så här????

När ska jag få orken tillbaka så att jag kan leva ett "normalt" liv??


Det här är vad jag orkar på en dag och då är krafterna så slut så nått annat kan jag inte göra resten av kvällen..... ligger och slö tittar på tv, men känner att hjärnan hänger inte heller riktigt med, när jag är så här slut.....


Det känns så hopplöst, vad jag än provar så blir det som en balansgång....

Kan inte påstå att jag har gjort mycket denna dag men änså så är det för mycket.....




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards