Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Underbar helg!

Av livetsprovning - 15 oktober 2012 15:37

Syrran med familj har varit uppe från S-hol för att hon skulle jaga....


Så då passade jag på att åka hem och nusa och krama på flickorna!


Dom växer så det knakar! Johanna är snart 2 år i dec och Mathilda blir 1 år i dec så hon är 10 mån...


Johanna satt en morgon och pekade på kossan på mjölkpaketet och sa vovve..vovve... Näe sa jag det är kossa!.

Så gick hon och ställde sig bredvid den stora kossan som är sparbössa som mamma har och klappade den så jag sa kossa.... KOSSA!? säger fislisan då! :-)


Sen va Johanna för rolig! Hon skulle promt gå ut.... Så jag tog med henne ut på bron,då ställer hon sig där och ropar SASSA,SASSA..... = Kaxa.... Hon är precis som en svamp hon suger åt sig ALLT! Hon har väl sett att vi har stått så och ropat på Kaxa....


Jag skulle gå och hämta lite ved och tänkte att då får hon vara inne,men det ville hon ju inte....Tänkte att det kanske blir krångligt att ha med henne hon lär väl sticka.... Ja hon provade 1 gång men hon kom tillbaka och så började hon oxå att plocka i grejjer i vagnen som vi skulle köra veden i,stenar och små näverbitar...Så då tog jag och skickade henne ett vedträ och varje vedträ jag skickade till henne så tackade hon.... :-)


Så sprang hon bredvid kärran när jag körde ner och sen fick hon åka kärran upp tillbaka till vedboden!

Så moster hade en riktigt duktig liten hjälpreda! :-)


Vi har "brottats" i helgen.... Jag låg på sidan på golvet och Johanna "knuffade" mig över på rygg,och då "drog jag med henne" oj vad hon skratta och tyckte det va kul...Ända tills hon va nöjd.... Då klev hon upp gick runt och tog ett ordentligt tag o mosters hår och luggade och drog..... Hon tyckte nog att jag skulle kliva upp från golvet då...


Sedan har hon upptäckt systemkameran tillsammans med mig..... Jag vände på kameran så att hon fick se mig i bild. Oj vad hon såg brydd ut...Och så kikade hon fram på sidan om kameran för att se...Va det verkligen moster där?... Så sedan satt vi på golvet och Johanna fick ta lite "kort"....


Dockan....


 



Dockvagnen...'


 


"skyddet" för vedspisen......


 


Sen satt vi en god stund och kollade på filmer jag hade spelat in med henne och Mathilda.... Och hon trodde nog att det va en pekskärm,för hon brukar ju få låna mammas telefon,så och satt och pekade på skärmen till kameran.....


Mathilda va det svårare att komma nära..... Det va bara pappa som gällde....

Bara man tittade åt henne eller va för nära så blev hon ledsen....


Men jag tog och riggade upp kameran på behörigt avstånd och satt på andra sidan bordet så efter en stund så började hon mjukna lite och kunde bjuda på ett litet leénde :-)


 


Men på söndagen då följde hon med Johanna och mig ända ut i hallen alldeles själv utan pappa.... Så kanske kanske hon törs va med moster sen.....


Johanna hon verkar bli en sån där faschionnissa (kallas dom så?) Dom som är intresserad av mode....

Hon far och tar skorna av en och sen far hon runt i dom.... Här har hon hittat mosters skor och jag tror att det är mormors väska....


 


Sen lyckades jag få till en fin bild på henne när hon sitter i trappen och diskuterar med mormor.... Synd bara att det blev röda ögon... Orkar inte fixa till de har inte blivit riktigt vänn med det programmet....



 



Så idag är moster sliten..... :-/

Men det känns som om det väger upp,när man får vara med dessa små pipor!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards