Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Men nu tror jag väl!

Av livetsprovning - 19 oktober 2012 19:33

Ibland undrar man om man borde ha stannat hemma!?


Igår på vägen ner hit till s-holm så gjorde jag ett stopp i Uppsala på en hobbyaffär.

Sedan åkte jag på en mack och köpte nya trokarblad och en tvätt för bilen...


Det är sällan jag tvättar bilen i en sån,men tog för givet att bilen är ju tät!


Men man ska aldrig vara säker! Nu är det andra gången det händer mig lixom...

Men förra gången va det den gammla bilen jag hade då va det takluckan som tog in gissa om bilsätet va blött!


Denna gång va det bakluckan... på ena sidan verkade listen hade åkt ner en bit så det blev inte tätt....


Just där under står mina 2 väskor... Den ena med kläder.... Den blev dock inte så himla blöt...

Värre var det med den andra.... ALLT va dyngsurt!

Hela necicären, allt, allt......


Och det som va värst va att hela min dosett va genomsur så alla mediciner hade "smält ihop" och låg där och flöt som en fin soppa....

Det va bara att stoppa den i en påse,för att ta med till ett apotek.


Sedan va det att sätta sig och beställa en ny medicin på nätet.... en hade jag plockat ut när jag åkte ner och den hade klarat sig och en hade jag kvar recept på som jag skulle kunna plocka ut,men den 3:e den hade jag inget recept på bara för att jag hade 2 burkar kvar hemma och jag tar så lite av den så jag tänkte att jag kunde vänta med att besatälla någon mer av den....


Så i morse ringde jag och talade om hur det låg till för annars skulle det ta upp till 3 dagar innan receptet skulle finnas på apoteket... Och jag kan inte vara utan den....


Så dom ringde upp senare på dagen och då var det klart... :-)


Igår när jag kom hit till syrran har båda flickorna magsjuka.... Johanna började på onsdagen efter inskolningen...


Men idag har det varit lugnt hela dan... Men på eftermiddagen brakade det loss....


Mathilda spydde 3 gånger på en halvtimme.... Sissta gången spydde hon ner hela syrran och sig när dom satt i fotöljen,så det va bara för dom att riva av sig kläderna och in i duschen...

När Johanna skulle gå och nalla så skulle hon få välling,då kräks hon i sängen.....

Gissa om det är tvätt!

Och då får dom bara tvätta 6 gånger på en månad och syrran har haft tvättstugan 3 gånger redan denna vecka...

Så dom har lyckats låna en tvätt tid av grannen.....


just nu ligger syrran och har magplågor........


huga....jag vill inte ha magsjuka!!


Har stoppat i mig vitpeppar och spritar händerna... Men vad hjälper det om det är luftburet?


Håller det på så här kan vi ju ligga däckade hela bunden på söndag eller kanske det slår till när vi har kommit ner till Ullared? Om vi ens kommer det!....


Ja det är väl min vanliga otur....Man ska inte bli brydd för något....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards