Alla inlägg den 10 april 2013

Av livetsprovning - 10 april 2013 14:33

Har varit i S-holm på den stora träffen! OJ vad folk! Men inte så surritg och högljut som man skulle kunna tro när ca 1000 pers träffas....


Handlade en hel del så nu är det bara att sätta igång och skapa...  :-)


Här hemma har det inte hänt mycket.... Jag skrev i förra inlägget att blev det inte bättre så blev jag nog tvungen att flytta.... Kändes lite dramatiskt att läsa det idag....

Men mitt mående svänger så oerhört när det är så här här hemma.... Ena stunden känns det mer hoppfullt medans nästa så är det riktigt illa....


Han pratar knappt med mig och är mest tystlåten.... Men fick det ju bekräftat av hans syskonbarn att han tycker att han har blivit så tyst... Så det är inte bara mot mig....


Idag när jag kom hem från jobbet så frågar an vad klockan är och jag talar om att den är 10 över 2 oj sade han jag ska vara hos läkaren kl 20 över 2.... Frågade om det va läkaren som hade kallat honom eftersom att jag skrev ett mail till läkaren innan jag åkte till S-holm.... Men tydligen så har han ringt själv i morse att tabletterna inte hjälper!     ÅHHH vad jag känner mig lättad lite grann iallafall!

Att han tog tag i det själv nu och inte bara väntar!

Men nu blir det att vänta och se vad som händer! Jag hoppas verkligen att han får byta sort och att det blir rätt denna 3:e gång och att det vänder nu och att jag får "tillbaka" min gamla sambo!


Saknar hans kramar och hela hans person!


När jag har varit på samtal har vi pratat om detta för jag tar på mig skulden att det är nått fel på mig att jag gör fel saker eller för lite saker.... Men jag måste försöka inse att det spelar ingen roll om jag skulle vända mig ut och in så skulle inte han bli friskare för det!

Jag måste börja försöka lägga sånt åt sidan!


Igår hade vi en väldigt laddad händelse här hemma!   


Jag satt vid datorn och plötsligt slocknar strömmen i halva kåken trodde att det va sambon som orskade det eftersom att han höll på ute med ved klyven.... Kollade proppar med fann inget fel....

Fick gå ut och hämta in sambon och vi började leta.... Men inga proppar hade gått?!


Till slut provad vi en och en propp i en spänningstestare.... Men inga fel.... Till slut så fick jag gå ut i sommarstugan och röjja så att vi kunde komma åt skåpet där som är längs inne i ett skafferi... Men inget fel där heller.... Men till slut så hittade vi 2 proppar som va lite knepiga,så vi bytte dom och då blev det OK.


Men så skulle jag starta upp lyset vid min långbänk för att hålla till och pyssla och poff då gick strömmen igen.... Och då höll vi på ett tag och det tom small i proppskåpet så glaset tom åkte ur hållaren!!!

7 st proppar gick innan vi kom på vad det kunde vara för nått och utesluta allt sake efter sak.... Till slut hittade vi att det va limpistolen.......Så nu är jag utan en sån....

Men ska troligen till S-vall i helgen så då får jag köpa en ny då....


Men jag blev lite svettig där om propparna skulle ta slut.... För klockan va 8 och affären stängd,så då har vi fått varit utan ström och inte kunnat elda i går tex.... Men som tur va så hade svärfar sparat endel som låg och "skräpade" :-)


Nu har sambon kommit hem från läkarbesöket.... Det blev byte av medicin med inrådan från läkarna  i S-vall,men den va DYR 1000 kr!!! Men det är bara att betala..... Sambon kom hem och tydligen funkar inte hans kort,så han fick inte ut nån medicin,men han åker tillbaka nu i eftermiddag och ska plocka ut den....


Nu hoppas jag att det vänder och att han får känna själv att nu vänder det!

För han verkar inte riktigt tro på det själv.... Och det är inte så konstigt han har mått skit så länge,snart 1 år...

Så han tror att detta är kroniskt.... Men jag hoppas,hoppas att det vänder och blir bättre nu!

Längtar så oerhört efter min go gubbe!

Ovido - Quiz & Flashcards