Alla inlägg den 12 april 2013

Av livetsprovning - 12 april 2013 08:33

Ja det hoppas jag verkligen!


Sambon började med sina nya tabletter igår och blev väldigt kurig....

Illamående och verkade dåsig.... Inget konstigt i sig fåör det va vanliga biverkningnar....

Jag föreslog att han ska ta dom på kvällen i stället för att kanske slippa känna av så väl... Men han får

bestämma själv.... Men dom andra han har tagit har han tagit dom på kvällen...


Fick brev igår från HC ska dit på tisdag den 16/4,

Blir lite spännande att träffa en ny läkare och tala om och berätta allt hur det har varit och om man han har nån lösning på detta.....


Idag värker benen nå kopiöst.... HELA benen leder muskler ja allt och då är klockan bara 20 i nio.... har ju nyss börjat.... och har ju nyss klivit upp.....

Undrar vad detta kan vara..... Inflammationshämmande och alvedon hjälper litegrann men inte mycket...

Men det verkar vara med muskulärt.... Det känns ungefär som om när man håller på och blir förkyld....


Nu är jag förvisso förkyld.....eller snarare slemig och hostig men detta startade ju för över 1 månad sen!


Idag ska jag iväg och arbetsträna....


Fick kontakt med en tjej på FB som hjälpte mig att göra ett mönster till min skärmaskin och vi "pratade" lite och det visade sig att hon arbetstränade och hade hållit på mer än 1 år och var uppe nu i 30% och hon skulle fortsätta att "tuffa på" och inte stressa och skulle få hålla på så som det verkade tills hon va "klar".

Konstigt.... Jag känner mig inte "klar" och vill fortsätta och prova och se hur långt jag når även om det kommer att ta bra länge,det förstår jag,men dom borde väl va intresserade och se om jag kommer upp högr i % än dom 25% jag har nu? Men jag ska ha möte med cotchen idag...Så jag ska prata lite om det tänkte jag...


I onsdags när jag va och arbetstränade va det inge vidare roligt.... Har tyckt att det har varit kul att gå dit,men i onsdags verkade cheferna mer eller mindre "skita" i en.... i vanliga fall om man inte har nått bestämmta som man ska göra så brukar dom "fånga upp en" och stoppa in en i nått att göra.... Men nu fick jag dona som jag ville....

Viss det har jag gjort många gånger förut.....


Men denna gång såg det ut som ett BOMBNEDSLAG inne på beredningen det var MASSOR som va diskat och hon som jag brukar assistera var inte där.... Och jag har ingen koll på vad som ska ut i butik eller vad som ska sorteras ner i lådor eller dyl... En annan kvinna som oxå har hjälp till med detta och har varit där länge och är där mest varje dag verkade strunta i det.....

Va ju ingen större mening att diska mer heller..... Och sen var det MASSOR med kommar och muggar diskat och det va vad vi rensade sisst jag va där på hyllorna......


Tycker det är lite konstigt med sorteringen...... Varför inte försöka sortera när det kommer in.....?

Koppar muggar i en låda.... Men det är klar man vet aldrig vad som kommer in och då kan det bli väldigt lite i en hel låda.....

Men det är ju synd om man ska öppna 1 låda och tro att man ska kunna fylla på med lite av varje och i den lådan är det bara muggar och kommar och fat.... Som det redan finns 300 st av..... Och som det blir väldigt lite sålt av...


Så jag försökte dona lite ändå.....

Men sen va det mentalträning inne hos cotchen och sedan lunch och på det friskvårdstimme så jag hann inte med så mycket..... Tycer synd om henne som har hand om den avdelningen när hon kom på torsdagen och fick ta reda på allt det där..... fulla vagnar och fullt på alla bänkar och bord...


I morgon bär det av till S-vall på veteranmarkand.... Ska bli kul och gå och kolla lite :-)

edan blir det nog ett besök på biltema.... Jag behöver en ny limpistol! :-)

Tänk hur det är...Man tor inte man navänder en sak så vidare mycket,men när den saken går sönder då inser man att jag skulle ju ha haft en sån! Då saknar man den jätte mycket!





Ovido - Quiz & Flashcards