Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Lite av varje

Av livetsprovning - 20 april 2011 19:32

Idag har varit en bra dag!     


Vaknade vid 8.30 men kände att näe inte än....

Va på toa och kröp sedan ner i sängvärmen och läste lite....

Då kom sambon in för han hade varit uppe och skickat sonen på skolan, vi surrade lite och han va på väg till en vän för att hjälpa honom med en bil... Han tyckte att jag kunde komma dit sen och dricka kaffe...


Somnade om efter en stund och vaknade igen vid 10.30


Steg upp och gjorde mig klar och hängde tvätten från igår.

vet inte varför men just tvätt det ÄR jobbigt att hänga, trotts att det inte är några stora övningar för vi har en torkställning som är i "lagom" höjd.


Knatade ner och tog mig lite fil och flingor och ringde hem för att höra hur dom hade det.... Pappa har fått förkylning.... Stackarn hade inte sovit på flera nätter hade det så jobbigt med sin andning.


Ringde till vännen och frågade hur det gick, gjorde en liten utflykt dit och drack kaffe och surrade, regnet strilade ner, fick hastigt åka hem och vänta in bonussonen utifall att han skulle komma hem från skolan fast han egentligen skulle till en kompis, För han hade åkt ifrån jackan i morse.... *morr*

Hur ska man få ungar att förstå att dom MÅSTE klä sig??

Är inte längesen ha va hemma från skolan med hosta och förkylning....


Tur va det att jag åkte hem för han kom hem efter skolan....


Läste lite reklam och sedan torkade jag av och plockade ihop i köket. Startade diskmaskinen.

Undertiden så tittade solen fram, kände att jag bara måste ut och få lite sol på mig.... En kratta stod lämpligt här ute och väntade på mig......

Så jag krattade runt bron lite och en rundel där det kommer att komma blommor vad det lider....Det börjar att komma fram lite påskliljor   


Sambon blev sen,så till slut ringde jag och frågade om dom inte skulle ge sig för idag...

Ingen av oss hade nått vettigt middagsförslag så jag drog till med pizza, och han köpte det....

Är evigheter sen vi köpte det när bonussonen är här (inte annars heller för den delen). Så det va gott dom tog pizza och jag kebbabtallrik.


Nu ska vi se finalen på mästerkocken....


Japp det va den här dagen och jag känner mig piggare idag, är så roligt när man har sånna dagar oxå!

Hoppas bara att jag inte har gjort FÖR mycket idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards