Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Påskhelgen

Av livetsprovning - 25 april 2011 18:41

Jahapp!

Då kan man väl säga att den va över?


Vi var som sagt hem till min mor och far.......

Började lite dråpligt..... Brorsan och sambon skulle byta däck på min bil.....

Men när dom tog fram dom så visade det sig att dom va inte så vidare värst mycket o ha... Inte 2 av dom iallafall.... Så sambon och bonussonen vände hemmåt igen för att hämta däck som sambon hade liggandes...


Under tiden startade brorsan och jag min standard.....

Startade på engång fast "hon" har stått hela vintern!!   

Så vi va ut en första tur med den!.


 

Syrrorna och svågern och lill johanna va in till stan till mor och far och hälsade på.

Han hade haft betydligt bättre ansiktsfärg nu.... Han sa idag i telefon till mig att han hade varit lika grå i ansiktet som han va i håret... HUGA!! Då va han grå med andra ord.... På onsdag kommer han att bli skickad till Umeå för att försöka att åtgärda den ev förträngningen han har.....


När alla va samlade igen så åt vi en jätte god smörgåstårta som syrran hade gjort. Vi avslutade kvällen med att titta lite på tv.


Söndagen så hade brorsan gått upp tidigt och satt på däcken på fälgen och balanserat dom och sedan satt dom på bilen..... Tyckte han hade kunnat vänta tills sambon va uppe så hade han ju fått hjälp!

Brorsan plockade fram sin cross..... Gissa om sambon blev sugen på en sån efter en åktur! Jag blev oxå sugen på att prova! Jisses va längesen man körde moppe/ cross...  Så jag fick oxå prova!    

Men det va mindre lyckat..... När jag skulle vända så stannade den rackarn när jag drog in kopplingen och sen va det ju omöjligt att få igång den.... Stod där och väntade och väntade på att "räddningen" skulle komma..... Till slut så fattade dom att jag skulle nog inte komma av egen maskin, så då dök brorsan och sambon upp... Tur va väl de annars har jag väl stått där än!


På em. va sambon, jag och bonussonen ute med standarden.... Tog en liten tripp och köpte glass..... Träffade då några kusiner som jag inte har sett på evigheter och dom va uppe på besök över påsk, så då blev vi ditbjudna på kaffe!

Vi satt ute i det ooootroligt fina vädret!

Sedan bar det av hemmåt igen för att sedan inmundiga middag!  Grillat och potatisgratäng som svågern hade fixat.


Vi hann även med en besök uppe på berget för att kolla på vindkraftverken! OJ OJ OJ vad dom är stora! 80 meter i diameter på vingarna....

 


Eftersom att dom står så högt så va det en fin utsikt både över "byn" och fjällen....


   


När kvällen kom och det va dax att åka hem då va jag matt vill jag lova......

Men efter en stunds vila så styrde vi kosan hemåt.... Hade nästan önskat att vi skulle ha kunnat stanna en natt till, men bonussonen skulle till mamma och sånt är svårt att ändra på.....


Johanna är nu 4 mån och har börjat på att få provsmaka lite mat! Potatis rättaresagt och det hade gått bra!


 


OJ OJ vad hon hade vuxit! Hon är så stadig och stark!

Ska bli kul och jämföra till nästa gång jag träffar henne!.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards