Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Sjukhuset

Av livetsprovning - 27 april 2011 19:25

Igår åkte jag och hälsade på pappa......

Han hade väntat sa mamma.....

Kan tänka mig de! Det är INTE kul att ligga på sjukhus! Tiden går så sakta!

När jag hade varit där en stund så knallade han in på toa med mamma bak i hasorna... Han va så långhårig så mamma bad mig ta med klippsaxen och klippkappan.... Sedan duschade han..... Men oj vad anfådd han va när han han kom tillbaka!

Tydligen så har dom upptäckt att han har luftrörskatarr... Så han fick nått att inhalera när jag va där.....


Men han verkade vara vid gott mod och hoppades på att dom skulle hitta nått i Umeå som dom skulle kunna göra nått åt.... Annars vet jag inte hur det blir.....

Han är ju så anfådd bara han rör sig, och syrgasen verkade han inte vilja vara utan och det är ju inte så konstigt!

Så jag hoppas verkligen att dom kan hjälpa honom i Umeå!!!


Så dagen idag har varit en låååång väntan på att få höra nått ifrån honom..... Tydligen så är dom inbokade redan på behandling när dom kommer upp för att det ska väl vara så effektivt som möjligt.... Men när pappa hade ringt hem hade han fått träffat läkaren men dom hade fått in 2 akutfall så han fick vänta... EV så skulle det kunna bli i eftermiddag..... Men än har jag inte hört nått.....


Vaknade tidigt.... före 8... Det är tidigt enligt mig....   

Läste lite, provade att sova.... Nehepp... löste lite korsord.... Ingen sömn....

Sambon vaknade... Så när han klaev upp då gjorde jag samma sak,för då va uret nästan 10.... Trodde att det skulle vara supervarmt ute så linne åkte på....

Men fick klä på mig mer när jag tog min promenad.....


När jag väl va hemma så ringde jag mamma för att höra om dom hört nått, men inga nya uppgifter.... Satt och surrade med henne stund och vi diskuterade fönsterputsning.... Och jag måste ta mina på framsidan innan det har vuxit upp en massa blommor i rabatten..... Så när vi hade pratat klart så åkte 3 stegs stegen fram,fönsterputs och hushållspapper..... Så har jag "skurat" mina fönster i många år.... Fattar inte mig på dom som använder skrapa.... Men papperet ska vara av en sort som inte luddar....


När det va klart så kokade jag kaffe och bjöd in sambon på......


Har i flera dar eller rättare sagt veckor tänkt sugit ur akvariumet..... Så efter kaffet gav jag mig i kasst med det..... Som tur är så har jag slang så jag slipper bära vattnet när jag ska fylla på.... Tömde ut ifrån balkongen så att blommorna skulle få lite gödning.... Vad händer då? Jo akvarievattnet rinner över i hängrännan och ner på mina nyskurade fönster i köket.... GGGRRRRR!!


Började redan då på att fundera på.......

-vad är det för fel på mig???  Jag bara gasar, när jag väl känner mig lite piggare..

Varför kan jag inte bara bestämma mig att nu gör jag 1 sak och sen är det bra?!


Sen när akvariumet va klart så kasstade jag in handukarna och lite till och körde igång en tvätt.... Skurade handfatet + toa......


Efter de så började hungern att göra sig påmind.....Har tänkt i flera dagar att göra "stugmat", typ flygande jakob men med kassler..... Sagt och gjort slängde ihop det och bjöd sedan in sambon på middag....


Har nu nyss hängt tvätten........


Det är rätt konstigt..... När jag har sånna här dagar så gasar jag ju på tok för mycket, och då blir jag uppe i varv! Känns som om kroppen går i spinn! känns som om jag skulle behöva en lugnande för att "landa".....


Undrar just hur jag mår i morgon...... Det har varit "mycket" nu dom senaste dagarna..... Har lite lätt ledvärk.... Vilket jag brukar få när jag har gjort "för mycket"  Idag är en dag som jag vet med all sanolikhet att jag kommer att få betala för......

Som tur är nu så försöker jag låta förnuftet tala att inte göra mer idag.....

Men annars känns det som om jag skulle kunna fortsätta en stund till....


JAG BEHÖVER NÅN SOM HÅLLER I MINA TYGLAR OCH BROMSAR!!


annars så kraschar jag igen och igen och igen...... Tänk att det ska vara så svårt att balansera??

Jag har svårt att ha en medelväg..... Men samtidigt så va det här en glimt av mitt gammla jag..... Många järn i elden, fick massor gjort.....


Ja ja.... Får hoppas att jag inte kraschar alltför hårt.....


Konstigt att jag inte känner mig riktigt nöjd med allt som jag har gjort idag....?!

Men det är klart.... jag ser ju hela tiden mera saker som behöver göras....


Ska bli intressant och se hur morgondagen blir....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards