Alla inlägg under november 2012

Av livetsprovning - 5 november 2012 20:41

Hua vad jag är trött i huvet....


Nu känns det att jag ökade på tiden med 1 timme idag på arbetsträningen......


Känns som om hjärnan är bortdomnad i pannan och över ögonen.... Och ändå så känner jag mig uppskruvad....

Så jag tror att det får bli en tablett ikväll....


Blir lite fundersam på den ena chefen på stället....

Den jag har skrivit om förut....


Idag när jag kom dit så det första hon säger är att .... = cotchen är därute och pekar på "baksidan" där sorteringen och inlämningen är och du får fråga henne vad du ska göra???!!!... Jag hade sett och hälsat på henne för hon va ute på gården och lastade in lite saker,så jag gick ut för att titta,men då hade hon gått in bakvägen genom personalingången.... Så när jag kom in igen så följer hon med mig och "sätter mig i jobb"


Vi följs åt upp på textil,för det va massor att göra idag eftersom att idag så började utplockningen med alla julsaker för i morgon va första dagen för allt sånt till försäljning....


Så jag får ta bort gamla lappar och sätta dit nya lappar på massor med dukar.....


Jag blir ju fårvånad! Inget ont i att hon "sätter mig i jobb" men hon är ju där för att lixom "ledsaga" och se till hur vi mår och det är henne jag ska ha kontakt med om det inte funkar....

Det är väl ändå den som är chef på stället som ska sätta mig i jobb!?

För det är ju hon som har koll på vad som ska göras!


Sen när jag står där uppe tillsamman med dom andra 2 så frågar cotchen den ena: skulle inte du göra 1 skyltfönster idag? Visst hade du börjat med 1?

Ja sade hon jag stod och strök gardiner i 6 timmar i fredags och skulle gå ner och börja med fönstret, men då kommer denna chef och frågar vad hon gör... Ja jag ska börja med fönstret....

Då ringer denna chef den andra chefen och dom kommer överrens om att det ska hon inte alls för hon är så långsam!!!!!!!!!!!

Utan hon fick vackert gå och fortsätta styka gardiner 2 timmar till!!!!


Idag så kommer 2 st varav den ena har börjat senare än mig och har fått uppdraget att göra fönstret.... Och undrar vad dom ska ta.....

Gissa om hon som har gjort det förr va less!

Ja men sa cotchen det va ju du som började med detta och du har ju gjort det förr och gjort det bra!

Och det kan jag hålla med om de skylltar jag har sett som hon har gjort har varit superfina!


Ja sade hon men nu bryr jag mig inte,jag vill inte bråka så att jag "åker ut" för jag vill ju ha en lön....


Fast jag är där så lite så känner man av stämmningen.... Man blir ju brydd...


Men tydligen så hon som har hand om porslinet va borta idag och där va det massor med jobb för det skulle ju rensas bort och in med julsakerna,och då blev tydligen chefen stressad för hon va inte van att ta beslut och det va hon ju tvungen till nu när den ansvarige för porslinet va borta och allt skulle prismärkas....


Men har man varit chef i 2 år som stället har varit öppet så borde man väl ha koll på priser eller?

Eller så får man väl göra en "lathund" att gå efter som man kan ha år från år...


Men tydligen så va det detta som stressade detta henne....


På torsdag ska jag ha möte med arbetsförmedlingen och cotchen får se om jag tar upp detta....


Det är ju jobbigt att hamna i ett läge där det pratas skit och jag faktiskt tycker att det är ju konstigt hur det funkar!

Och mitt i detta ska jag försöka ta ställning...


Jag tycker ändå att det va konstigt när jag kom och det inte va chefen som satte mig i jobb, för det har det ju varit varje gång när jag har kommit dit förut....


Ja ja...


Sen jag va klar så åkte jag och kollade om dom hade nån ledig klipptid och det hade dom 10 minuter senare,så jag gick på bokhandeln och köpte papper och en almonacka för nästa år som jag tänkte göra egna pärmar till och dekorera....

Så nu är jag nyklippt och det känns så skönt! Det va ju så tjockt mitt uppe på huvet så det gick ju inte att göra nått det va precis som om att det stod upp av sig själv så jag hade fullt shå med att platta ner det!  :-)


Näe nu ska jag gå och göra sambon sällskap i soffan! :-)

Av livetsprovning - 4 november 2012 20:38

Idag har jag gått runt och knåpat lite och bara varit....

Och mått så himla gott!  :-)


Kört 1 tvättmaskin och 2 diskmaskiner.... Vi har bara en bänkdiskmaskin och det blev en hel del sen middagen igår så jag fick köra 2 idag....

Sen gick jag ut och började plocka ute på bron.... Träbänkarna som vi har där på sommaren ska in i lekstugan...


Sen plockade jag undan endel krukor som jag hade där.... Medasn jag höll på så kom svägerskan,så vi surrande en stund....

När hon hade åkt så knåpade jag en stund till,så kommer en vän till oss eller rättare sagt sambon men även till mig...


Så då körde jag bort den andra bänken och sen tog jag rast och gick in och kokade kaffe åt oss....


Ringde och frågade sambon om han oxå ville ha för han va iväg och skulle riva ut elkablarna ur en bil, men han hade nyss kommit fram för när han va på väg dit så hade fläktremmen gått av på bilen så han hade lyckats ta sig till sin syrra och där hade dom fått meka lite innan dom kom iväg...


Så vi fick sitta och surra och dricka kaffe själva.


Sen har jag plockat in det sissta i bastun det jag köpte i Ullared... Ljus och div annat...


Sen lyfte jag fram motionscykeln som brorsan körde hit i sommras som sambon hade stoppat undan... Nu ska den "bara" få komma upp på övervåningen.... Tänkte att jag ska börja att cykla en liten,liten stund varje dag...


Tänkte som så att om jag sätter på en låt så cyklar jag så lång som låten är....

Man får ju börja med lite så får jag öka på sen....


Jag vet ju hur bra man mår när jag tränade 3-4 gånger i veckan! Sen vill jag ju få till mer ork om det går på någe sätt!


Just nu mår jag bättre och tycker att jag har mer ork! :-)


Men jag får tänka mig för och bara göra de projekt som jag har tänkt för dagen.... Det går bara inte att göra allt på samma dag....


I morgon är min första dag med ökningen på tiden på erikshjälpen.... Ska bli spännande att se hur det går hur huvudet är efter den dagen...



Av livetsprovning - 3 november 2012 19:57

Idag har mamma,pappa,syrran och kaxa fick följa med hit oxå på middag...  :-)


Blev så glad när dom hadde henne med!


Pappa följde med sambon till affärn och jag och mamma satt och surrade.


Sen åt vi tacos.... Till efterrätt hade jag gjort kladdkaka med vispgrädde och hade tänkt ha kaffe till de

men det va ingen som orkade med de... :-)

Så jag skickade med hem så kan dom ju ta det till fikat i morgon....


Jag är fortfarande mätt.....


Mamma undrade om jag kunde klippa pappa men det hann jag aldrig.... För när han hade sett nyheterna kl 18 då ville han hem... Och det är klart det tar ju nästan 1,5 timme hem härifrån....


Igår va jag och tände ljus i minneslunden, och det va ett 5 dygns ljus...skrev jag de?

Så jag va aldrig iväg idag... Men har tänt ljus ute på bron....


Tror jag ska åka ner någon dag framöver och tända där jag vet att mitt lilla hjärta ligger....


Hua vad törstig man blir efter tacos.... Känns som om man skulle kunna dricka hur mycket som helst...


Näe nu blir det lite tv....

Av livetsprovning - 2 november 2012 18:43

Ja idag har jag fått lite svar på det jag har gått och grunnat på.....


Har inte orkat ta tag i detta själv men fick bra hjälp av kuratorn som jag går hos....


Hon tog reda på lite runt mitt lilla hjärta.....

För enligt min svåger så ska man få ett brev när "processen" är klar... Men jag har inte hört nått

och se har tiden gått och jag har inte riktigt orkat ta tag i det....


Men nu vet jag vart det är.... Det blev inte där jag hade sagt när jag ringde och bad om vart

placeringen skulle vara i vilken minneslund,men där det blev är inte så långt borta....


Varför det inte blev som jag hade sagt till om det vet jag inte,vet inte om jag orkar bråka om det heller...


Känns som om att det är huvudsaken att jag vet vart mitt lilla    -a vilar....


Så jag va och tände ljus.....


Idag är det 1 år och 1 månad ......


Jobbigt...


Idag så är "vår dag"  Sambon och jag träffades den 2:a augusti - 08 och förlovade oss den 2-a februari 09 .

Varje månad den andra brukar vara "vår dag" vi kramas lite extra,fikar lite gott och "gratulerar" varann....

Så jag bjöd på bakesle till kaffet idag...


Fick reda på idag att den jag berättade om igår som inte mådde så bra hade fått åka hem i går....

Det är ju på gott och ont... Det är väl bra att man kan åka hem...

Men om man inte mår så himla bra så kanske det hade varit bättre att man hade fått stanna....


I morgon har jag bjudit in "främmande" på middag.

Mamma,pappa och syrran ska komma hit på middag...Vi ska äta tacos! MUMS!


Av livetsprovning - 1 november 2012 19:05

Tänk när det börjar blåsa lite "medvind" och man tycker att nu går/flyter det på lite lagomt,

då "smäller det till"....


Fick reda på idag att en i min närhet inte mår så bra och behövde åka in.....

Man kan ju inte göra så mycket åt det ,men man påverkas ju såklart!


Man är ju sin egen lyckas smed...


man måste själv ta itu med det som tynger en oavsett hur tungt och jobbigt det är,för att komma

ut på andra sidan....


Det känns som om att det är så typiskt att det händer "mig"

Det ska aldrig få vara lungt och att alla mår så bra som det går och att man försöker att se det lite positivt...


Men det är ju det som kallas livet.... Det snurrar på och det går inte att stanna....

Även om jag känner att det skulle vara skönt om det stannade en stund och jag fick lugn och ro

och fick "vila upp mig"

Men det kommer nog inte att hända.... För livet stannar inte...


Jag försöker att inte fundera så mycket...man kan ju i nte mer än finnas till och försöka stötta...

Men det känns som om jag skulle behöva ha lite lugn och ro... Att det hände mer roliga saker

och mer att se framemot....


Jag är i botten en positiv människa och ser det mesta med glimten i ögat,men iblan är det

jobbigt att hålla uppe den fasaden....

Det är nog därför jag har denna blogg,för att få "spy ur mig lite"



Ovido - Quiz & Flashcards