Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Life goes on....

Av livetsprovning - 19 april 2011 12:56

Det är mycket nu.....


Helgen har vart "ok"  har tagit det lugnt och inte gjort några "utsvävningar".

Men utsvävningar menar jag : ingen promenad, ingen större aktivitet på hemma plan, planering kanske man kan kalla det.... 1 grej per dag brukar vara nog för mig...


Måndagen igår så skulle jag iväg och träffa en ny psykolog på HC...

Natten före vad HEMSK! jag har vaken nätter med jämna mellanrum ibland utan anledning.... Men nu skulle jag ju iväg och "vända ut och in på mig" så det är klart att man funderar....

La mig 22.40 När uret va 24 så sa sambon till.... Ja den stackarn hade väl inte heller sovit,fast jag hörde honom...

Nåja släckte och försökte och försökte.... Tog en extra lugnande försökte igen.... somnade runt 2.30 HUGA!!!

Gissa om man va "fit for fight" när man skulle vara där på samtal kl 11...


Samtalet va rätt OK, fick endel tankeställare... Att jag kanske ska välja vad jag lägger min energi på... och hur mycket det ska få ta....

Idag väljer jag,tycker jag själv rätt mycket, men som tex dusterna med FK det väljer jag inte själv och dom tar rätt mycket.... Jag kanske låter dom ta för mycket av min energi??


Ska träffa honom igen den 5 maj och till dess har jag läxa att svara på endel frågor om mig själv.... Tycker inte jag gör annat.... Man inte får jag mer ork för de...

När mitt mesök va klart på HC svängde jag in på affären och handlade lite, även om jag kände mig rätt så mosig... Men vag gör man inte.... Har man 8 km till affären så åker man inte fram och tillbaka dit flera gånger om dagen...


Väl hemma så drack vi lite kaffe.... Sedan beordrade sambon mig ryggläge... Han såg väl hur slut jag va....

Men tror du att jag lyckades somna?? Ja jo 10 min... sedan kom bonussonen hem och "levde rövare" i köket för att ta fika.... Sedan va det OMÖJLIGT att somna om!! Blir som myrkryp i kroppen kan bara inte ligga och vila när det är så...


Hängde en tvättmaskin som jag hade kört igår....

Sedan va jag ut och kollade vad sambon knåpade med.....

Han sliter med vår ved...... Stackarn....

Tänk vilket tröstlöst jobb tycks ju inte finnas någon ände....


Tänkte att jag måste hjälpa honom.... Jag vill ju oxå ha varm inne i vinter....


Tänkte som så... att om jag hjälper till 1 timme varje dag.... Det är ju inte så länge och då får ha dessutom hjälp och jag känner mig lite nöjdare med mig själv...

Men ajja bajja... bara att stå och kassta in ett vedträ åt gången SÖÖÖG formligen musten ur mig.... Fick stanna upp och "rasta" nån minut åt gången... Nej sa sambon nu ger du dig.... Men jag VILL JU!!!!!!!!!!!!!!!

Så då stod jag väl i 5 min till...... Kollade på klockan 45 min....


Behöver jag säga att jag va mer eller mindre utslagen resten av dagen??


VARFÖR??????  Jag har en vilja av stål och jag kämpar för att få mer ork, för jag vet att det får jag inte om jag ligger på soffan, men hur mycket jag än kämpar så blir det bara samma reslutat...


För att komma till ro och slippa ligga och snurra vilket jag gör när jag har gjort för mycket så intogs en sömntablett.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards