Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Besök hos kordinatorn

Av livetsprovning - 2 maj 2013 21:50

Ja idag stod det på agendan inför mötet som ska bli med arbetsförmedlingen,FK mig och antagligen hon som jag träffade idag...


Jag talade om min historia igen..... Hade med mig samma lapp som jag hade skrivit när jag va till läkaren... Och hon va intresserad av den! :-) hon ville o med ha den!!!


Så om 2 veckor ska jag till henne på ett tippa test samma som jag gjorde för nått år sedan hon sjukgymnasten och sedan skulle hon undersöka mig så att det va färskt inför mötet....


Och innan vi avslutar samtalet så undrar hon om jag hade haft nån infektion före innan jag gick in i väggen....


Och jag förstod vad hon syftade på.... Det jag oxå har funderat på.... om det kan vara ME= kroniskt trötthetssyndrom.... Så jag väntade tills hon hade sagt det själv.... För mycket av det jag hade berättat stämde in på de! :-)


Ja sade jag jag ramlade över info om det på nätet... Och då ramlade min polett ner... För i princip allt stämmer ju in på mig!!!


Men problemet är det att det är ingen "godkänd" diagnos... Det finns lixom inte! Jag har träffat endel folk sa hon som har det,men då ligger utmattningsyndrom som diagnos istället....


Men man kan ju alltid hoppas att det en dag blir godkänt som diagnos!


Så hon ville att jag skulle åka hem och fundera hur var det för 10 år sen,va jag sjuk i nån infektion? Har letat efter almonackor och jag har hittat i princip alla utom för 2003.... Den som satt i filofaxen va för november 2003 och sedan började 2004... Men jag skulle behöva ha den som va tidigare.... Jag hoppas verkligen att jag lyckas hitta på den....För där kan ju lösningen finnas.... Eller så får jag ringa HC som jag gick på då och begära ut min journal och läsa om det kan finnas nån info ang detta om jag har varit hos dom.....



Annars tuffar livet på i sin gilla gång..... Sambon har varit sämre.... han har legat hela måndagen tisdagen och i princip onsdagen oxå..... Jag som trodde att det skulle bli en vändning nu när han bytte medicin... men det verkar nästan bli värre.... När hans telefon har ringt så har han inte brytt sig om att svara....


Men idag har han iallafall varit ute och knåpat lite på gårn.....


Bonussonen har varit hemma från skolan hela veckan han har varit förkyld med en hosta som verkar bara ha blivit värre och han hade feber.... och hans hostmedicin som vi hade åt honom va nästan slut,Så i morse så ringde jag och bokade en tid för honom för jag tyckte att han va rosslig i bröstet.... Men det va en "vanlig" förkylning men han fick hostdämpande och det va nog tur de för ikväll har han hostat så han va hes...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards