Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

........

Av livetsprovning - 26 maj 2013 21:43

Vet inte vad jag skulle sätta för rubrik...


Fredagen va det likadant med arbetsträningen.... Va så himla trött när klockan ringde,kändes som om jag va tröttare när jag vaknade än när jag la mig.... Men ändå så hade jag sovit hela natten...


Men jag åkte ändå! Lite mer värk i benen men det hindrar inte mig!


Hade även ett samtal med cotchen ang mötet jag ska ha på fredag på HC....


Hon läste upp ett sammandrag som honm har gjort på dokumentationer som honm hade gjort dessa månader...

Och jag tyckte det lät så himla negativt eller hemskt... Men samtidigt så går det ju inte att blunda för hur det har varit eller är... Det är ju så här det funkar...


Så när jag kom hem i fradags så gjorde jag sambon sällskap i soffan och somnade en stund....


Han hade åkte hem lite tidigare för han kände sig så matt och usel... Och det kan ju ta 1 månad innan man känner sig fullt 100 efter en lungiflammation...


Men jag ser STORA skillnader på honom nu! Han verkar må bättre! Och det är så skönt! Han pratar mer och är mer skämtsam! Tänk att det till slut skulle bli en förändring! Men så har det tagit 1 år och 3 olika mediciner innan det skulle bli en vändning!


På fredagen så va vi ju båda trötta och sega så jag frågade om jag skulle steka hamburgare som fanns i frysen...


Men då svarade han att det skulle han äta i morgon!


Då förstod jag att han ville följa med på veteranmarkanden i S-vall!   


Så vi åt och  sedan var vi ute och jag tvättade pärlan och sedan va vi ute en liten sväng för att varmköra henne så att vi skulle kunna ställa tomgången... Han kollade även brytaren på den och nu grog hon faktiskt lite minder bensin!


Så på lördags morgonen va jag uppe och donade med fika som vi hade med...


Trodde inte att jag skulle få upp honom,men jag va upp och frågade om jag skulle gröa fika och till slut så kom han ner.... Men vi blev 1 timme senare än vad jag/vi hade sagt... Så många började packa ihop sina saker som dom sålde,men det fanns så mycket att titta på! Vi gick förbi en försäljare som hade rätt så långt hår och tunt uppe på huvudet.... Ja säger sambon så där kommer jag att oxå se ut när jag blir gammal.... Vänta bara så ska du få se! och så flinar han... Jasså säger jag... Ja men det ser jag fram emot svarar jag!   

Jag blev så varm invändigt! Jag som har trott att han ville att vi skulle göra slut och att han inte ville leva med mig.... Och nu ska jag även få se hur han kommer att se ut när han blir gammal!    Har saknat min "rätte" sambo så länge!! Så nu när han börjar bli sig själv så blir jag nästan chockad!   


Och så många bilar som det va där igår det har jag nog inte sett de gånger vi va där!!


Sedan kom mannen fram som vi hade pratat med förra året som hade varit på en bilutställning  i Umeå och med sig hade han ett programm från detta och kopierade bilder från den utställningen som pärlan hade varit med på!!

Så det va roligt!


På vägen hem stannade vi och köpte hamburgare och sedan åkte vi en slingrig smal väg som va så där sommar härligt grön!   


Väl hemma så landade vi i soffan och bara slappade och kollade på lite Albert och Herbert!   


Va nog rätt så slut efter gårdagen för jag slocknade direkt i sängen och som till 10.40 Det har inte hänt sen jag började arbetstränat!

Så jag blev nästan chockad!

Vi låg kvar en stund och "mojnade" oss... Så skönt att sambon börjar bli mer sig själv! Vå låg och små surrade lite och bara mådde!

Så ringde bästemor och frågade om vi skulle komma,så det va bara att maka sig upp... Som tur va så bjöd hon på smörgåstårta! för idag var det ju morsdag!


Vi hade med oss ett flak med ved och när vi skulle hem så startade ju givitvis inte transiten.... Men som tur va så va ju mekanikern med! Vi köpte lite sommarplat hos han som har handelsträdgård där dom bor och sedan åkte sambon före oss och jag åkte med svägerskan hem.


Väl hemma så  fixade vi senare lite middag potatis och sill! Super gott nu när det har varit så varmt idag!


Efter det så slockande jag i soffan......


Jag planterade lite  av planten men har för lite jord hemma så jag får fortsätta fixa med det...


Men känner att det är mer än nog för idag! Så det va tur att jag inte hade mer jord hemma!!


Näe nu blir det dusch och sedan sängen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards