Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Natten som va!

Av livetsprovning - 9 februari 2012 18:32

Jag jag sov som en gris..... Till börjans med iallafall!    


Vaknade och kollade efter sambon och han hade smygit och och släppt iväg bonussonen,och jag hade inte hört nått!


Somnade om,men drömmde då något som jag inte kommer ihåg,men vakande med att jag har legat och spännt mig

så jag vaknar med en huvudvärk och värk i nacken och axlarna.....


Detta händer ibland när jag drömmer nått som stressar mig eller så....

Som tur är så vakanr jag inte så ofta med "fåror" i ansiktet längre..... Förr kunde jag vakna och ha

djupa fåror i pannan och dom va tom röda......


Men men.... klev upp och kädde mig då kommer sambon upp för att kolla om jag levde....    

Vi lägger oss en stund till och pratar och filisoferar! Har saknat de!

Han har varit lite "ur jängorna" ett tag,men jag tror att det har varit föratt han oroade sig för gårdagen när han skulle iväg och kolla sina lungor..... Det va ingen förändring.... fast han har tagit spray i över 1 mån.... Men inte heller sämre... Men han ska få komma till doktorn... Jag funderar på att följa med honom.... För att kolla så att det blir ordentligt gjort.... Vet inte men det verkar som om män i min närhet,går till doktorn och kommer ut och har typ sagt ja och amen till allt vad läkaren har sagt.... Sen blir dom missnöjda att det är ju ändå likadant... Det är ingen ide att gå dit....


Sedan gick jag ner och fikade tog treo... Det enda som hjälper mot min spänninghuvudvärk

 och gick sedan ut i det fina vädret! -7 lite snålblåst.....

Gick min lilla promenad.... Men den va jobbigare i dag,men det är nog för huvudvärken....

Plockade med mig posten... Hade fått 100 kr till från gekås tack vare att jag använder de när jag betalar eller så....

Inte helt fel att få lite extra att handla för,för att man har handlat kan man ju säga...

Så nu har jag 400 kr att handla för nästa gång jag ska ner!    

Mer lär det ju bli i checkar innan jag åker ner!


Sedan plockade jag i vedväskorna som sambon fick hämta....


När vi satt och drack kaffe kom en vän till sambon framför allt,och surrade lite... Alltid kul när nån kommer....

Synd bara att det inte är så många av "mina" bekanta..... Men så är det när man flyttar ut i obygden....   


Efter en stund gick jag och hämtade gardinerna som jag hade uppe  i köket innan dom röda åkte upp....

Som tur va så hade jag hängt dom fint över köksoffan i hobbyrummet så jag slapp styka dom....

Hänge upp i ena fönstret ..... Men nöjde mig inte där......

Visste att jag hade lite blomjord under trappen så den åkte fram!

Satte om dom 5 st fredskallorna jag har på bänken......

Men egentilgen så va jag ju dum! Gud va skräpigt det blir av blomjord! Skulle nog ha sparat tills jag hade kunnat ta alla blommorna,för som det är nu fick jag ju städa bort allt de FAST det är flera blommor kvar....

Hade ju bara fått städa en gång om jag tagit allt på en gång....


Men sen... Skurade bänken noga och sedan gick jag vidare till micron.... Som tur är så sisst jag städade den

så bestämmde jag att torka ur den lite nu och då,vilket gjorde det MYCKET lättare denna gång.....


Men efter de så blev jag skakis och fick ge upp!

Hade tänkt att fortsätta och ta runt diskbänken och kaklet..... Men det får jag ta en annan dag!


Är ändå glad att jag kunde göra detta och är ändå gladare att jag kunde sluta!

Förhoppningvis i tid!!


Värken i dag har hållit sig i schack.... Men jag har inte tagit nån annan värktablett än treon för huvet. Med tanke på att magen ska få vila lite efter gårdagens pers!

Jag hoppas att det håller i sig så att jag kan hålla mig ifrån tablettrna i några dagar iallafall...


Fortfarande inget läkarintyg som har kommit in till FK.....  GGRRAAAAAAAAA!!!!!

HUR många gånger ska man behöva trycka på lixom?

Bara detta gör ju att det går energi.... Slukar enegi helt i onödan..... Men det förstår dom nog inte

att minsta lilla som ligger och "stör" drar så oerhört med energi,mycket mer än nödvändigt......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards