Alla inlägg den 15 februari 2012

Av livetsprovning - 15 februari 2012 20:02

Ja skäms på mig!


inte har jag visat någon bild på det jag fick igår av sambon!


Lekte lite med den nya kameran..... Måste nog lära mig lite mer.....

Tänkte att det skulle bli bra att fota i solen...Men då blev det röra lite orange....



 


 


 


 


 


 


 


Nu blir det mästerkocken



Av livetsprovning - 15 februari 2012 19:02

Ja... jag är rastlös.....


Kände mig lite "drogad" förut så jag trodde att det skulle gå att sova en stund.....


Jo tjena!    Blev inget sova av inte!


Kanske det va dumt av mig att inte starta med hela dosen? För minsta dosen va 50 mg enligt följesedeln....

Men jag tror jag kör så här i några dagar,så kan jag trappa upp sen..... Vill ju inte heller bli som drogad och nockad av medicinen,så att inget funkar bara för att man har tagit den..Det räcker det som är lixom.


Tankarna snurrade förut...... Känns som ett nederlag.....

Att jag inte lyckades klara mig utan tabletterna...... Jag vet att det är fel att tänka så för det är ju för att hjälpa mig.... Hjälpa min kropp.....Men ändå!!


Kanske det känns bättre om några dagar....


Magen är i kaos, vilket den brukar va när det händer grejjer.....


Skulle ha ringt min vän som opereades i fredags... Lovade att ringa i början av den här veckan.... Men nu är det redan torsdag i morgon.... För nu i kväll ringer jag inte.... Får ta tag i de i morgon!





Av livetsprovning - 15 februari 2012 14:55

Ja.... Och än är den inte slut på en stund......  För uret är bara 14.58 nu....


Åkte iväg med bilen så jag va på glasmästeriet kl 8.....

Fick låna deras picup..... Och innan jag åkte så sa killen att han är seg........

Ja nog tror jag de allt! Herregud! När jag kom ut på rätta vägen så tänkte jag ska jag ladrig komma upp i fart lixom?

Tänkte de kommer jag upp i 50 så är det bra jobbat lixom....


Men till slut trampade jag gasen i botten... Och då hände det ju något iallafall....   


Spurtade därifrån och till läkaren......

Talade om hur jag är..... Igår va det likadant... Fick ta lugnande på kvällen får att komma till ro riktigt och kunna kolla på tv...

Nu tyckte han att det har gått så länge och jag har provat att vara utan ssri-preparat (antidepressiva).

Han har velat skriva ut det förut men jag har inte velat ha de.... Jag har provat förut med bra resultat så det är inte de...jag VET att dom funkar! Men jag tycker inte själv att jag är deppresiv.....

Men jag har samtidigt mått sämre och sämre sen i Sep/okt.... Så det kanske är dax att börja ta,för

att inte bli alltför dårlig....

Sagt och gjort,jag fick dom utskriven och blev sjukskriven 1 månad..... Han skulle höra av sig om ca 3 veckor...

Jag skulle ha börjat med 50 mg,men jag började med 25 mg i dag.... Så får jag trappa upp....


Det är så fruktansvärt med biverkningar på dessa... Så bara att läsa på om dom är nästan skrämmande....

Eftersom att jag är läkemedels känslig så börjar jag med 25 mg..... Vill inte brassa på med 50 mg och bli ännu sämmre än vad jag är i min ork....


Åkte från doktorn och me åt lite och tände upp.... Pratade med syrran och dom hade magsjuka..... HUA!


Stack sedan tillbaka till glasmästeriet och fick ut min bil...... OJ OJ säger jag bara vilken skillnad det blev med en

ny ruta! DET skulle alla få prova någon gång på sin bil!


Tänkte vänta till bilbesiktningen öppnade så att jag skulle kunna visa upp bilen på engång,när jag ändå va på orten.... Hade 1 timme till godo....


Långhårig som jag är,så tänkte jag kanske en klippning medans jag väntar?

Men va på 2 ställen och ingen hade tid...... Jo en hade på eftermiddagen,men jag kände att efter besiktingen vill jag åka hem.....

Sikten blev så klar och fin,så jag missade tom infarten till frissan!   


Fick köra in och backa ut på besiktingen...    Så dom som satt i bilarna utanför blev nog brydd....

Gubben som skulle besikta trodde nog att det va en "ny" besikting,för han lät så förvånad att det bara va rutan....

Frågade då om en 1:a på besiktingen på rutan automatiskt blir en 2:a året därpå.... Och det blev de.....

Skulle nog inte ha frågat,för han lät lite irriterad... För det "blir alltid diskussion" men rutor.... Tex att kunden är kort eller lång och störs inte av skrickan.... Man kunde tom få ombesikting fast felet satt på passagerar sidan.....


Ja ja nu vet man ju hur det ligger till...... Ingen ide alltså att komma och prova och göra en besikting med en 1:a  på rutan...


När jag va på väg hem så ringde jag till sambon som skulle sätta på kaffet och han hade köpt semlor när han va iväg på sitt idag....


Men sedan så segade jag ihop...... Huga vad jag könner mig trött......


Så jag ska nog gå och prova och vila en stund....


Ovido - Quiz & Flashcards