Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Vilken dag....

Av livetsprovning - 15 februari 2012 14:55

Ja.... Och än är den inte slut på en stund......  För uret är bara 14.58 nu....


Åkte iväg med bilen så jag va på glasmästeriet kl 8.....

Fick låna deras picup..... Och innan jag åkte så sa killen att han är seg........

Ja nog tror jag de allt! Herregud! När jag kom ut på rätta vägen så tänkte jag ska jag ladrig komma upp i fart lixom?

Tänkte de kommer jag upp i 50 så är det bra jobbat lixom....


Men till slut trampade jag gasen i botten... Och då hände det ju något iallafall....   


Spurtade därifrån och till läkaren......

Talade om hur jag är..... Igår va det likadant... Fick ta lugnande på kvällen får att komma till ro riktigt och kunna kolla på tv...

Nu tyckte han att det har gått så länge och jag har provat att vara utan ssri-preparat (antidepressiva).

Han har velat skriva ut det förut men jag har inte velat ha de.... Jag har provat förut med bra resultat så det är inte de...jag VET att dom funkar! Men jag tycker inte själv att jag är deppresiv.....

Men jag har samtidigt mått sämre och sämre sen i Sep/okt.... Så det kanske är dax att börja ta,för

att inte bli alltför dårlig....

Sagt och gjort,jag fick dom utskriven och blev sjukskriven 1 månad..... Han skulle höra av sig om ca 3 veckor...

Jag skulle ha börjat med 50 mg,men jag började med 25 mg i dag.... Så får jag trappa upp....


Det är så fruktansvärt med biverkningar på dessa... Så bara att läsa på om dom är nästan skrämmande....

Eftersom att jag är läkemedels känslig så börjar jag med 25 mg..... Vill inte brassa på med 50 mg och bli ännu sämmre än vad jag är i min ork....


Åkte från doktorn och me åt lite och tände upp.... Pratade med syrran och dom hade magsjuka..... HUA!


Stack sedan tillbaka till glasmästeriet och fick ut min bil...... OJ OJ säger jag bara vilken skillnad det blev med en

ny ruta! DET skulle alla få prova någon gång på sin bil!


Tänkte vänta till bilbesiktningen öppnade så att jag skulle kunna visa upp bilen på engång,när jag ändå va på orten.... Hade 1 timme till godo....


Långhårig som jag är,så tänkte jag kanske en klippning medans jag väntar?

Men va på 2 ställen och ingen hade tid...... Jo en hade på eftermiddagen,men jag kände att efter besiktingen vill jag åka hem.....

Sikten blev så klar och fin,så jag missade tom infarten till frissan!   


Fick köra in och backa ut på besiktingen...    Så dom som satt i bilarna utanför blev nog brydd....

Gubben som skulle besikta trodde nog att det va en "ny" besikting,för han lät så förvånad att det bara va rutan....

Frågade då om en 1:a på besiktingen på rutan automatiskt blir en 2:a året därpå.... Och det blev de.....

Skulle nog inte ha frågat,för han lät lite irriterad... För det "blir alltid diskussion" men rutor.... Tex att kunden är kort eller lång och störs inte av skrickan.... Man kunde tom få ombesikting fast felet satt på passagerar sidan.....


Ja ja nu vet man ju hur det ligger till...... Ingen ide alltså att komma och prova och göra en besikting med en 1:a  på rutan...


När jag va på väg hem så ringde jag till sambon som skulle sätta på kaffet och han hade köpt semlor när han va iväg på sitt idag....


Men sedan så segade jag ihop...... Huga vad jag könner mig trött......


Så jag ska nog gå och prova och vila en stund....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards