Alla inlägg den 4 maj 2012

Av livetsprovning - 4 maj 2012 12:46

Oj då.... Det va ett tag sen...


Jag har hunnit vara till syrran i S-holm i några dagar medans Kjell va i Holland.... Men oj vad dagarna gick fort!!

Började dagarna i ottan och knoppade tidigt....


Moster (jag) lärde Johanna 15 månader att säga tack,tack... Eller hon sa snarare tackll, tacklll !

Men det lät så roligt och så nickade hon samtidigt som hon sa de.....


Syrran sa att Johanna och jag har en personkemi som passa ihop... Hon verkade gilla moster!! KUL!

På ett ställe när vi va och skulle äta lunch så fick jag inte mindre än 3 st pussar på raken!!

Och tydligen så är hon återhållsam med sina pussar....

Provade även med slängkyss,men det gick trögare,men nån gång så gjorde hon de....


Mathilda va vi iväg med på en barnmottagning för hon har varit mer eller mindre sjuk i 3 månader av sitt 4 månaders långa liv... Hon har varit så snorig så hon har fått panik... Syrran har sugit näsan och provat med det mesta.... Och när vi kom dit tyckte dom att hon va så tät och rosslig i bröstet så hon fick inhalera ventolin (?) och då blev det bättre... Så hon fick med sig någon puff med andningsmask hem som dom skulle köra med i 1 månad och sedan fick dom se hur det blev... Ev så är det astma... Hoppas verkligen inte de!


Jag åkte hem på torsdagen och på lördagen så åkte dom in med henne till Huddinge för hon hade feber och va allmänt otröstligt och sjuk... Dom blev inlagd och dom trodde att det kunde vara allt möjligt... Fick olika bud som: blodförgiftning,hjärnhinneinflammaion, uvi..... Dom satte in ett starkt pencillin... Dom tempade henne och så sa dom att nu är det nog på väg ner... Syrran plockade upp henne och då blev hon allmänt konstig,slö och började nästan krampa... Syrran kallade på personal..Då hade lillstumpan över 40 grader och det va bara 10 min senare...


Men nu är dom hemma igen,men har ett team kopplat till sig,som kommer dit och kollar så att allt är OK... Hon hade äggvita igrå i urin,så ev så är det uvi:n som inte är utslagen riktigt.... Fast när dom skickade hem henne så sa dom att det va ett virus hon hade...men virus reagerar inte på pencillin... Då skulle hon ju inte ha blivit bättre...


Men jag hoppas att hon har fått nog med penicillin så att det slog ut elakingarna så att det slipper ta om....


Min värk i axlarna har släppt! Det är så himla skönt! Nu kan man ätligen funka "normalt" Normalt i min värld  iallafall....

Har mycket nu.... Blev "friskskriven" för jag kunde inte vara inskriven på arbetsförmedlingen på 25%, och nu är jag satt på ett program hos arbetsstrategerna och ska gå där 1 gång i veckan....

Och sedan är det samtal  tisdagar och även på tisdagar så är det en kusr som HC ordnar,men en sjukgymnast som har bla mentalträning med en... Så tisdagarna är full kan man säga..... I tis fick jag ta lugnande på kvällen...   

För när det blir för mycket då blir jag så upptrrissad så jag nästan "svävar i taket" Och då är det ju omöjligt att gå och lägga sig och prova sova på de....


Sedan går jag även hos en sjukgymnast,som ska peppa en... Blir lite väl mycket... Men jag lyckades få till det att hos henne går jag 1 gång i månaden,men då fick jag FAR= fyskisk aktivitet på recept av henne som jag ska göra varje dag.... Inte helt fel.... Men som idag när jag gick... Så blev jag så "uppstressad" för man ska gå fort så att man får upp flåset.... Det är ju konstigt att man tom ska bli stressad av de??????


Så sen jag kom in så har jag strukigt gardiner och en duk som ska sättas upp i köket tänkte jag.... Och putsa fönstren... Men idag blir det inomhus arbete för det regnar med snöblandat inslag.... Så fönstren får jag ta på utsidan en annan dag....


Känns som om jag är inne i ett ekorrhjul.... Det snurrar fortare och fortare och jag kan inte bromsa....

Igår va jag rätt så trubbig i huvet, och det va nog efter tisdagen.... Men varför kan jag inte bara ta det lugnt i dag då? och inte göra NÅTT?? För egentligen så är min kropp i behov av lugn....

Men jag fattar inte varför jag ska bli så här... Och sen brakar jag ihop och då hår inget alls.....


Men jag försöker ha 1 projekt/dag... och försöker hålla mig till de och sen inget mer.... Men idag skulle jag inte ens ha det projektet....

Fy vad jag hatar att va så här.... Huvudet vill mer än vad kroppen vill.... NÄR ska man lära sig??

Ovido - Quiz & Flashcards