Alla inlägg den 29 maj 2012

Av livetsprovning - 29 maj 2012 13:36

Ja igår va det dax....


Det skulle ta 40 min sa dom.... Men i verkligheten så låg jag instängd i den tunnan nästan 1,5 timme....


Tog son tid innan dom fick till det med den där "kudden" man skulle ha på magen som tog emot signalerna..

Sedan eftersom att man är kraftigare så va dom tvungna att ta ta bilderna 2 gånger ?!


Så när halva tiden hade gått så blev det så varmt där inne och det kändes som om nån satt på bröstet att det blev jobbigt att andas....

Men som tur va så hade jag med mig en cd och försökte koncentrera mig på den och min andning.....

Och till slut så blev jag utsläppt!......

Va så himla stel i ryggen.... men det är ju inte så konstigt jag tordades inte röra mig en millimeter en gång!

Så till slut kände jag att det började värka i fotleden på högerfoten,så när det va "paus" och inte maskinen knackade så skyndade jag mig att vinkla om den lite....


När allt va klar och nålen borttagen,så sa killen som hade varit inne och "installerat mig" att jag va tålig! Och att jag hade varit duktig på att ligga still....


Ja tanken slog mig.... Tålig!? Ja det känns som om jag får tåla mer än vad man ska behöva tåla som människa...


Många jobbiga tankar va det både inne i maskinen och bara att åka till sjukhuset och behöva gå in där va jobbigt...


Så nu är det bara att vänta på svaret...Jag ska ringa i morgon och säga att jag vill komma dit och se bilderna själv,med egna ögon.... Så att jag får se det jag känner så att säga...


Sedan va mamma och jag på lindex bla och givitvis ett besök på panduro!   

Köpte mig en tunika.... För magnetröntgen va gratis eftersom att jag kom på remiss,så då "tjänade" jag 300 kr som jag köpte  tunikan för..... På panduro köpte jag en burk med små burkar i....    

Det är egentligen för att sortera sin pärlor i men jag ska ha distress ink refill i dom små burkarna...


Sedan åkte vi på en heminrednings affär...... Visste att mamma skulle bli salig när hon såg vad dom hade..... Och det blev hon... men hon köpte inget till sig utan bara till mig!    


 


Riktigt så här ser inte min ut.... Inte lika "krusidullig" Men det är en "trädgårdscykel..... Med cykelkorg fram och 2 st löstagbara korgar bak på pakethållaren.... Jag stod och velade mellan vit eller brun/svart.... Men det blev en brun/svart.... Så den ska jag plocka fram ur kartongen och köpa blommor till..... Det kommer bli fint brdvid dammen... (om vi får till den)   


Näe nu ska jag koka kaffe och bjuda sambon på och sedan blir det vila....


Idag har jag hunnit med att vara på samtal och ta prover på levaxinnivån och ikväll blir det må bra kurs....

Ovido - Quiz & Flashcards