Alla inlägg den 20 maj 2012

Av livetsprovning - 20 maj 2012 21:34

På fredagen åkte jag hem till mor och far för att kvarta där och sedan ta "pärlan" och åka på en veteranbils träff i ÖSD.


Resan in gick bra,men det små regnade och ju närmare stan jag kom ju mer regnade de....

Och bilen gillar inte regn..... Har inga lister i dörrarna så det rinner in... Men det va inte så farlig....


Väl framme så gick jag runt och kollade in vad folk sålde.... Mamma och syrran hade oxå bord...

Men vädret hade ju kunnat varit bättre! Jag stannade kvar och hjälpte dom och packa ihop....

Och när det va dax att riva taket då började det regna ännu mer.....


När allt va klart så styrde vi kosan mot Brunflo och åt middag där.


På kvällen va det cruising,men jag bestämmde mig för att åka hemåt.


På vägen hem ringde jag till sambon och fick höra att han va kvar hos sina föräldrar och pysslade med ved,så jag åkte dit jag med. Vi kom inte hem föränn vid 20.00


Trött som bara den i kroppen efter anspänningen av att köra pärlan,det blev ca 27 mil.....


Trodde att jag skulle vara så där lagom trött och go i kroppen efter en sån här dag,men när vi väl va hemma och jag "landade" då blir jag så orolig och det bara kryper i kroppen.... Vi skulle titta på MR Bean, men det gick inge vidare... Fast det bara är tokroligt,så blev jag så stressad....... !!!

Fick ta lugnande för att bli "normal"


Vet inte varför det blir så här.... Om det är för att jag är så slut så att jag blir stressad för att orken inte finns...

Men kroppen är trött men huvet går lixom på spinn och sedan blir det så jag nästan vill krypa ut skinnet....


Sov knackigt och idag har jag haft ont i nacken och axlarna och det är jag inte förvånad över,för det är anspänning att köra,för man får sitta och rätta och kolla så att man är på vägen och sen är den så spårkänslig så rätt som det är kan den följa ett spår i vägen som man inte hade tänkt sig....


Så idag har det varit svårt att slappna av i nacken och axlarna..... Och jag har känt mig rastlös,orolig,orkeslös.... Så idag är en "betaldag" Precis som det brukar bli när jag har gjort något som "kostar på"


Men det va så kul att att komma ut och lufta MIN bil!


Kan inte riktigt fatta att JAG äger en sån bil! Som oxå är så ovanlig som att det bara finns 14 st i Sverige!

Det är knappt man kan tro att det är sant! Och den har varit min i 8 år!

Varje vår när jag är ute med den så kommer den konstiga känslan över mig.....


Idag så åkte jag och köpte pizza i den..... Det är så himla roligt att se alla gubbar och gummor oxå för den delen att nästan vrida nacken av sig!.....


Så nu hoppas jag på att det blir bra väder till helgen så att jag kan ta en längre tur då med!


 



Allmänt · ME · Värk
Ovido - Quiz & Flashcards