Alla inlägg den 10 maj 2012

Av livetsprovning - 10 maj 2012 19:31

Näe,det händer inte så mycket.... Inte så mycket att skriva om iallafall....


Tisdagarna är fulla.... Va på samtal  på fm... Huga va jobbigt... Känns som att riva upp ett sår som höll på att läka... Men för att det ska läka riktigt bra så är det bara att ta hand om det nu... Har ju väntat i 6 månader på att få börja "vårda" detta sår....

Men efter de så va jag som i en dimma.... Försökte vila,men det gick bara inte... Tankarna flög och tårarna rann...


Senare på kvällen va det ju må bättre kursen.... Men hade verkligen inte lust med detta... Men jag "tvingade" mig att åka.Försökte "bara vara" och ta in det jag orkade...


Men som tur är nu så ska hon jag går på samtal hos vara fler dagar på HC,så jag butte dag så att jag inte får så mycket på samma dag...


Promenaderna går inget vidare... Har hoppat över nu i 2 dagar... Har helt enkelt inte haft ork. Måste nångång börja lära mig att lyssna på kroppen! Jag vet att dessa promenader säkert är bra och att det gör nytta, Men när jag har gått så känner jag mig så jagad och stressad,så då blir det galet åt det hållet,och det är ju ändå inte meningen!


Jag har börjat få tillbaka den där knölen som inte fanns när jag va inne på operation.... Jag känner det tydligt! Den sitter långt ner på magen åt höger sidan... Så den blir mer och mer tydlig,precis som förut...

Jag hoppas verkligen att jag "lyckas" ta det så lugnt så att den finns kvar när det blir dax för magnetröntgen den 28 maj... Men sisst räckte det med att jag satt på sängen och sträckte mig efter något på nattduksbordet så "sprack" den och smärtan som jag hade då klingade av efter några dagar...


Jag skapar en ny kategori...sjukdomar och smärtor.... Det är för att jag lättare ska kunna gå tillbaka och kolla,om jag varit sjuk eller när det onda började... Det kan vara bra att ha lite koll!   


Idag har jag varit hos strategerna... Gick bra,men gjorde inget kasam test som jag skulle ha gjort... Eftersom att det har varit jobbiga dagar nu så skulle det ha gett för stort "utslag" på de... Så det blir nästa gång.


Idag så har sambon och jag grillat... ÅÅHHH vad det är gott! Grillade majskolvar som man har penslat på grillolja på... Jag skulle nog kunna leva på de! Iallafall ett tag....   


Syrran berättade om Johanna.... Hon hade trängt sig ut genom balkongdörren som stod på glänt..(fast den va låst) Och syrran hörde att det va något som knackade när hon höll på att byta på Mathilda.... Till slut så måste hon lämna Mathilda och gå och titta vad det va... Då är det Johanna som har klättrat upp på ballkongbordet och står och slår på fönsterrutan... Så syrran ser 2 blåa stora ögon mellan blomkrukorna!..... Tänk sa syrran vad hon skulle ha slagit sig om hon hade ramlat ner i betonggolvet.... Ja men tänk om hon hade ramlat ner från andra våningen,sa jag.....

Senare hade hon klättrat upp på hallmöbeln som är som en lite soffa och ramlat ner därifrån.... Så nu har hon lärt sig att klättra!!

Jag va så rädd när jag va där och hon va i soffan att hon skulle ramla ner.... Men nu kan hon klättra upp själv och då är det inte säkert att man hinner med alla gånger....


Ovido - Quiz & Flashcards