Alla inlägg den 12 maj 2012

Av livetsprovning - 12 maj 2012 22:06

I helgen är jag hos mor och far....

Trodde att jag skulle få med mig sambon hit och att vi skulle hjälpas åt med bromsarna på pärlan...

Men si när det blev bättre väder då skulle han åka till sina föräldrar och kapa ner träd....

Så jag åkte själv och brorsan hjälpte mig at lufta bromsarna...

Tydligen så va det "bara" de som va felet...  Hade ställt in mig på att det blir att lyfta upp och riva och kolla in bromsarna... Men ingen hade så stor lust med de.... Så vi började med att lufta och sen har vi varit ute på 2 turer och än så länge så verkar dom OK!


Första stället vi va på så va vi inne och handlade lite och bär vi kom ut så står det 2 st där och fotar.... Så tydligen så skulle bilen hamna på den byns hemsida.... Ja men sa jag när man inte är härifrån så får man väl inte vara med?...

Men vi få se....


Sedan va vi hem och fixade mat och sedan åkte vi till brorsans och syrrans sommarstuga.... Va lite rädd att inte vägen skulle vara nog torr.... För eftersom att det är så smala däck på bilen så gräver den ju ner sig rätt omgående om det är för mjukt...

Men det gick bra så vi åkte till vändplanen och va sedan ner till stugorna och allt va OK och inget va sönderblåst efter stormen i vinter.


Jag hade med mig kamerna så jag fotade lite....


 



 



När vi kom tillbaka stod pärlan snällt där och väntade!



  


Igår så fick syrran åka in igen med Mathilda.... Hon hade kännt att det luktade konstigt om blöjan så hon satte på henne en sån där påse så att man ska kunna ta urinprov och lyckades få några droppar som hon tog med sig på barnakuten....Då visade det sig att hon hade äggvita och blod i urin....

Så dom blev skickade till Huddinge igen och väl där så skulle dom sticka en nål genom buken och in i urinblåsan.... Detta skulle dom göra när dom låg inne oxå men det misslyckades då... Och det gjorde det även denna gång...

Huga mosters minsta lillpipa!

Men dom fick iallafall åka hem... Vet ej om dom ficken ny tid eller så... Men syrran tyckte att det luktade konstigt om henne..... Hoppas verkligen att dom får till de så hon slipper gå med UVI....



Ovido - Quiz & Flashcards