Alla inlägg den 16 maj 2012

Av livetsprovning - 16 maj 2012 19:59

Ja idag har jag varit trött och seg.... Är en "betalar" dag....


Igår så va jag med sambon ute och plockade med ved... Han tyckte att jag skulle vila och inte bära in mer....

Jag tog en "famn" ved åt gången och lade i skottkärran som sambon tog och staplade av...

Tyckte inte att jag gjorde så mycket,men det behövs inte så mycket....

Tog även min dagliga promenad

Sen gick jag in och "lagade mat" igå blev det varmkorv med bröd... Inge avanserat alls men ingen av oss hade nån fantasi...

Sedan kl 18 så va jag på må bra kursen.... Och kom hem vid 20...

Upptäckte då att sambon har dammsugit och tänt upp och sedan gått ut och fortsatt med veden.


Blev så glad att han hade dammsugit för det hade jag tänkt göra,men nu slapp jag!


Så idag började jag dagen med att torka golven i hallen och i köket.

Sedan tog jag det allmänt piano,för kl 13 skulle jag vara hos strategerna.

När åkte därifrån och va inne på ica kom jag på att sambon hade skickat ett papper som han ville att jag skulle lämna in på arbetsförmedlingen....Så det va tur att jag inte hade hunnit börja att åka hemöver för då hade jag fått vända...

Väl där så på parkeringen står en röd och fin volvo pv... Oj vad den glänste!

Vill ha hit min bil oxå,så att jag kan ut och åka!

Måste köpa nya däck till den... och upptäckte att på PV:n så satt det några snygga... Det va en vit rand på dom som va ca 3-4 cm och inte en hel vit sida utan bara en rand...Detta skulle bli fint på standarnden oxå!

Stod kvar en stund och ut från bolaget kommer ett äldre par,så jag frågade om däcken.... Men det hade varit 10-15 år sen han köpte dom....

Dom lär väl kosta... För med vit sida så kostar däcken 2300 kr ca per däck... Huga blir dyrt de...


Väl hemma från strategerna så fikade sambon och jag och sedan gick luften ur mig....

Gick och la mig och lyssnade på "läxan" för må bra kursen.... Trodde att jag skulle kunna somna och ladda batterierna,men si de gick inte.... Svårt att koppla av och när jag väl lyckades då kommer bonussonen hem och skriker HALLÅÅÅ?! sen blev det tyst i ca 20 min så jag höll på att slumra,då kommer han tillbaka.... PAPPA?? LINDA??

Till slut va det bara att ge upp....


Började med maten... Idag blev det kyckling i ugn...Det va nån mix som man blandade med vatten och creme fraiche... Under tiden den stod i ugnen så gick jag min promenix.....


Nu känner jag mig "uppskruvad" men trött,slut..... 


Tur att det är en tom dag i morgon... Inget möte eller dyl utan den blir en vilodag....


Ovido - Quiz & Flashcards