Alla inlägg den 22 maj 2012

Av livetsprovning - 22 maj 2012 21:01

Ja flera cm!    


Brukar "Möblera om"  på bron/farstukvisten varje sommar och höst.....

Bort åkte den vita gammeldax soffan.... Och sedan satte jag igång och dammsög och torkade bron....


Bar fram bänkarna vi brukar ha på sommaren..... Och så va det de där trä bordet......

Det är rätt så nätt och lagom storlek att ha där.... Men ack va ranglingt de va....

Ifjol så spikade jag in spikarna som satt där men i år så  va dom ännu sämre....


Tog fram skruvdragarna.... Tog över några efter brorsan och en av dom va det ström i....

Fram med skruvlådan..... Sambon va fram några gånger och hjälpte mig bära bort soffan bla...

Sedan hade han några förslag på hur jag/vi skulle göra för att få bordet stadigare...


Jag trodde att han skulle hjälpa mig och att vi gjorde det tillsammans....

Så säger han bara.... Det där klarar du......


Ja det trodde väl jag oxå någonstanns.... Men skruvdragare och jag brukar inte gå nå bra ihop alls!

Skruvarna brukar vingla och fara och sedan åker dom i golvet.....

Men denna gång så gick det faktiskt riktigt bra!!!   


Är så nöjd med att jag fixade de och sedan bjöd jag sambon på en god kopp kaffe ute i solen!


 



Sedan efter de så gick jag efter blomgjord och krukor och satte pelargoner som jag hade klippt av tidigare som det hade blivit rötter på... Och även en stor urna med pelargoner klippte jag av och satte om dom och satte detta skott direkt i en annan kruka få se om dom tar sig....


Efter middagen så va det bara att slänga sig i duschen och sedan iväg på må bra kursen.....


Känns att det har blivit lite mycket idag... Är lite "uppskruvad"....


Surran ringde och igår hade dom varit på Akuten igen med Mathilda.... Men denna gång hade dom en tid inbokad, för hennes bakterie odling hade gett utsla igen..... Så även denna gång skulle dom sticka in en nål igenom magen på lilla Mathilda.... Huga hon har varit med om mycket i sitt 5 månader långa liv...

Men denna gång lyckades dom!! Och provet dom fick va inte bra..... Så då fick hon ÄNTLIGEN penicillin....

Som hon ska ta i 10 dagar och till veckan ska hon på ultraljud på njurarna...... Lilla gumman...


Johanna hon höll på och "diskade" när jag pratade med syrran..... Det va som en sjö i köket och hon stod och viftade med diskborsten och "pratade" för fullt.....   

Sedan åt hon jordgubbar och när Camilla gav henne så sa hon tackllll ...... mmmm de är mosters tjej de, hon kommer ihåg att jag lärde henne de när jag va nere hos dom!....





Ovido - Quiz & Flashcards