Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Möte!

Av livetsprovning - 31 maj 2013 15:44

Japp idag har det varit möte....


Med alla "inblandade" i mig..... Sjukgymnast,cotch,läkare, AF...Den enda som inte va med va FK.


Men dom är ännu inte "inblandade"....


Dom kommer att bli det den dagen jag vet hur mycket jag kan jobba och om det blir att säka sjukersättning....


Så nu om jag har fattat det rätt så kommer jag att börja på arbetspraktik och inte arbetsträning på mina 25% som jag gör... Men vet ej ännu om det kommer att bli på samma ställe som jag är på nu...


Handläggaren på AF har ju semester i sommar till i augusti och hann inte kolla/fixa med detta innan semestern..


Men om jag inte fick fortsätta på samma ställe så skulle jag kunna få utnyttja tiden och gå och träna hos sjukgymnasten... För att inte tappa det som jag har byggt upp!

Och det tycker jag låter bra! För jag vet att jag tjänar på i längden om jag kan få lite mer muskler...


Läkaren va lite sen till mötet,och han va lite fortfarande inna på det att om jag gick ner i vikt så skulle allt bli bra... Men då röt min vän som jag hade med mig Kerstin till och sedan formulerade han sig lite annorlunda... Att det KAN bli bättre... Jadet vet jag oxå att nog skulle det gå mindre energi om man va lättare...


Men men.... Vi får se...


Sedan skulle jag bli skickad till psykologen hos HC och ev den som AF har för att kolla av lite... För allt måste va genomgått innan man ev kan "fastslå" hur /vilken förmåga jag har... Och det är för att det ska finnas så mycket som möjligt den dagen om jag ska söka sjukersättning framöver,men i detta läget så finns det för lite på mig och dessutom så kan det oxå styrka min diagnos...


Läkaren verkade inte främmande för att sätta kroniskt stötthetssyndrom= ME på mig.... Men inte just nu då...


Sedan får vi se vad opertationen kan göra för mig om jag då blir "frisk"!!


Sedan när mötet va klart då åkte vi och köpte hemmagjord glass och åkte hem med i värmen!! och till det så kokade jag kaffe. sedan skickade jag min vän med tåget!


Är så tacksam att jag kunde ha nån med mig som jag sedan kunde bolla mina funderingar med,och hon tyckte att det va ett bra möte och det tycker jag oxå...


Tydligen så tickar mina aktivitetstöds dagar på nu...Han förstått det men har ingen aning om hur många jag har kvar!! Men tydligen så kan man då när det sker skrivas in i nått annatt programm...


Ja jag hängde inte med där riktigt..... Men det löser sig nog! Jag skulle inte lägga nån energi på det!


Tydligen så va min diagnos fibromyalgi och utmattningssyndrom som sedan när allt detta är klart så kan den komma att ändras till ME...


Dagens möte gick ändå rätt så bra rent orkesmässigt + att jag sedan hade min vän kvar här en stund efteråt....


Men just nu så känner jag mig lite skakis/darrig och har ont i huvudet....Lite speedad och orolig eller nervös jag vet inte......Men så blir jag när kroppen håller på och laddar ur....


Vaknade 4 i morse och trodde jag hade försovit mig... och sedan har jag hållit på och sovit typ 20 min och vaknat och kollat på klockan... Så jag ställde om väckaren så att jag fick ligga ett tag till.... Innan jag skulle hämta min vän med tåget!


Ja nu är det bara att vänta och se...... Nästa möte med cotchen blir den 10 juni och ska höra då hur det blir med vidare om jag får vara kvar på samma ställe...


Men det möte som är närmast just nu är att jag ska in på information ang gastric by pas operation....

Så det blir ett nytt kliv i livet....   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards