Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Tyst här!

Av livetsprovning - 27 februari 2012 18:57

Ja det har varit tyst här över helgen!


Jag åkte hem till mor och far och va där från fre-sön.

Brorsan kom oxå hem...Så den enda som fattades va andra syrran med familj.....


Hade ont i guvet fre och lör.... Men så knådade brorsan mig och sedan masserade han in heat creme.... OJ va hett det blev i nacken! Sen har det peppar peppar inte varit ont i huvet iallafall!


På lördagen gjorde jag och brorsan en tripp med skotern,jag satt i ski bossen bakom och det gick så där med nacken och huvet.... Det va efter den turen som han knådade mig....   

Vi åkte upp till en tjärn i skogen och satt i vindskyddet och lapade lite sol.... Blåste,  men det va OK i skyddet...

Sedan kom pappa och gjorde osss sällskap.


På söndagen va det ännu bättre väder!! Och  pappa och brorsan skulle ut och åka en sväng till så jag frågade om jag fick följa...Jo det skulle gå bra...

Till börjans med så åkte vi där dom hade kört först så att det va spårat..... Men sen gjorde dom en avstickare och körde där ingen hade kört förut... I gamla traktorvägar och dyl..... HUGA säger jag bara.......

Det är INGE roligt att åka skoter då..... Rätt som det va så vickade den eller "tappade" styrning!

Jag hade fullt sjå att försöka att vicka åt rätt håll och att hålla balansen!


När vi körde på den gamla traktorvägen så "red" pappa på ryggen,men det kunde lika fort tippa ner i dom djupa spåren på sidan..... Jag fick hoppa av 2 gånger och en gång ramlade jag av.... Inte lätt att komma upp på en skoter när man står med snö upp till låren.....


Idag är jag så ledbruten....... Träningsvärk både här och där......

Hoppas verkligen att jag slipper få ryggskott.... Men det känns som om att det är nära anstående....

Eftersom att jag har en lägre disk mellan 2 kotor,så ska jag ju passa mig...Men jag kunde ju inte drömma om att det skulle bli sån här åk tur....


På eftermiddagen efter en fika så åkte vi igen,men då hade vi ski bossen igen och mamma och jag satt i den.

Vi åkte upp till samma tjärn i skogen igen och solade en stund och där va 2 st fiskare..... Sedan körde brorsan mamma och mig en sväng till innan vi åkte hem och gjorde kväll....


jag kom väl hem hit vid 18 och då hade jag varit ute mest hela dan!


Sömnen i natt har varit usel..... Har vaknat stup i kvarten med att jag har haft ont i axlarna och nacken.....

Har tagit värktabletter idag och hoppas på att jag får sova inatt.....


Det är ju helt oootroligt att man inte ska kunna göra nått föränn att man får ont!


Kanske ska tillägga att det blev drygt 5 mil med skoter i helgen.....    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards