Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Mardröm.....

Av livetsprovning - 23 maj 2012 20:41

Ja inatt kan man ju säga att jag hade en riktig mardröm......


Drömde att jag va på en STOOOR parkering typ den på ikea.... Med min pärla.....

När jag kommer och sätter mig i bilen och börjar åka så beter sig bilen konstigt,lixom gungar och när jag vrider på ratten så vrider sig backspegeln på passagerar sidan sig oxå (men i verkligheten finns där ingen backspegel)


Stannar på ett ställe och går runt bilen och ser då att någon har kört in ORDENTLIGT back på passagerarsidan på bilen... Det visar sig att hela bilen är "vriden", ramsned....


Jag får en chock och blir alldeles förtvivlad men tänker ändå att jag måste ta mig tillbaka och kolla om det är någon som har sett detta hända.....

När jag åker dit så är jag så uppstressad och ledsen så jag kommer inte ihåg vat jag hade stått......


Tills slut så säger jag till mig själv i drömmen att lugna ner mig och tänk,vart stod du?


Kommer på de och kommer dit och lyckas hitta en man som hade sett det hela.... Det hade kommit en man med en lastbil och "dundrat" in i min bil och hade hoppat ut och sagt att han höll på att ta lastbilskort och att han hade lagt i fel växel.... Mannen jag talade med visste inte vem denna man va MEN han hade tagit reg numret på lastbilen!!!!


Funderade och grät i drömmen HUR skulle jag kunna få bilen tillbaka i de skicka den är i nu?

Skulle det någonsin gå att åka i den igen?


Det roliga i alltihop det va att den som hade kört på bilen hade satt en "kvast" med blommor över det krockade för så att säga "plåster på såren"..... Jag blev så arg när jag såg den så jag slet tag i den och kasstade den på backen och sa.... Vad ska jag med dessa till när inte bilen går att köra?


Vaknade och hade en olust känsla.....


Konstigt egentligen.... ALLA drömmar jag drömmer är stress relaterade.... Fast jag egentligen inte skulle behöva känna stress eller dyl.... Men det är mycket som stressar mig.... Ändå...


Jag berättade denna dröm för min syster och hon lyssnade nog inte så nog,föränn när jag kom till att bilen va krockad.... VA Har du krockat med standarden???

Näe sa jag jag drömmde det..... Jag hörde hur hon drog en lättnads suck...    


Idag så hade jag på min agenda att jag tänkte skura ute möblerna så att vi ska kunna sitta i dom när hobbyträffen ska hit och hälsa på i början av juni..... Jag tog bänken och vilade,sedan gav jag mig på bordet.... Stod då och önskade att sambon skulle komma hem så att jag fick ta rast.... Så kommer han efter en stund innan jag va klar med bordet och med sig hade han glass.....

Pausade igen... och det va nödvändigt.... Dårligt med ork i dag.....


Tog sedan resten av de som va klar och 1 stol,men sedan fick jag ge mig.....

Så kvar du av dessa möbler är en gammeldax "svängd" soffa och en stol....


Kokade kaffe och bjöd sambon och en vän på kaffe ute på bron.....


Och efter en stund så gick jag min promenix.... Men det va ingen fart på den direkt....


Jag hoppas nu bara att jag inte har tagit ut mig alltför mycke för i morgon har jag 2 möten....

Fast jag har bastämmt att jag ska bara ha 1 möte/dag för det räcker.... Men vad ska man göra,när dom man ska till endsat kommer hit till obygden 1 gång/vecka och det på samma dag....


Magen har idag visat att jag har gjort för mycket,för idag har det varit ett smått kaos....

Så i morgon får jag nog försöka hålla mig på mattan och inte göra något mer än dessa möten...


Men jag har känt mig glad och nöjd med det jag har gjort i dag! Och det är stort,för annars brukar jag inte vara nöjd utan tycker att jag borde väl kunna ha gjort mer....


Ännu gladare blev jag när syrran ringde och hon och mamma va i stan på ica maxi och dom hade billig blomplant och undrade om dom skulle köpa åt mig! Hade sett tatt dom hade haft annons för detta i s-vall för ett tag sen och trodde att dom även hade haft det i ÖSD och att det skulle vara slut....

Så dom köpte 6 st petunior och 2 lobelior....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards