Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Sorg......

Av livetsprovning - 25 maj 2012 09:09

Igår åkte mamma och syrran till vetrinären med hundarna......


Mix har ju haft en knöl på ena benet som han har slickat och slickat på så till slut så blev det ett sår.....

Och när jag va hem på valborg så såg jag att han hade magrat..... Men det är i sig inte konstigt han va inne på sitt 12:e år och gamla hundar blir smalare...

Såret läkte och det verkade bli bättre,men nu när värmen kom så blossade det upp ännu värre men nu nere på tassen...

Så dom åkte med honom till vetrinären och tog med Kaxa oxå för hon skulle ha sin vaccinering....


Men det gick inte att göra något åt Mix.... Han hade tydligen knölar längre upp på benet och dom trodde att det va en cancerform av något slag.... Sedan va musklerna så förtvinade,han vägde 28 kg och har väl vägt 38 förut...

Så han fick somna in med huvet i syrran knä.....


 


 


Vem ska nu slicka en som en galning i ansiktet när man kommer hem?


Kaxa hade varit lite orolig i går och varit runt och letat honom....


Igår va en dag som det va fullt upp på.... 2 möten....

Strategerna och samtal... Ett himla åkande och väldigt varmt i pärlan,men jag lyckades få ner värmen liiiite iallafall.

Jag hann även hem och ta en kopp kaffe och lägga kött i marinad... Så att vi kunde grilla.


Så igår blev det ingen promenad....


Sedan på kvällen tog v pärlan och åkte en sväng...Alla affärerna i "grannbyn" va öppna till 22 inför morsdag...

Vi kom dit 21.40 va och dom flesta verkade less och ville bara hem,så det hade nog inte varit så många där...

Vi va in på ica och konsum och handlade inför Bergsåker på lördag....


När vi klev ur bilen vid ica så luktade det så gott av hägg! Åhhhh.......

Bara igår så har det exploderat,för igår va nog den finaste och varmaste dagen hitentills.....


Idag så har jag ringt ang mina födelsemärken... Har ett på axeln och ett nedanför nacken.... Dom är röda och bulliga har väl haft dom i 1 år kanske... Är väl mest fundersam på att dom sitter där jag har bränt mig när jag satte plant....  Så jag skulle få en kallelse framöver....


Sedan ska jag nog ut en sväng med pärlan idag,för jag har köpt saker/kläder till Johanna och Mathilda som jag tänkte att jag måste få iväg innan dom växer ur dom....


Igår va dom iväg med Mathilda för att få svar på Ultraljudet på hennes njurar... Tydligen har hon förstorat njurbäcken... Dom vet inte om det har kommit nu av UVI:n eller om det är nått som hon har haft.... Hon ska få gå på penicillin jag tror syrran sa 3 månader.... Sedan ska dom kolla igen.... Men ev så har hon oxå ett fel så att urinen "backar" tillbaka upp i njuren och har hon de så blir det operation.... Lilla gumman....

Men nu blir det väl bara att vänta och hoppas på att det rättar till sig och att det har med infektionen att göra....


Näe nu ska jag ta och få i mig något och sedan ut i det fina vädret!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards