Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Veteranbils träff.....

Av livetsprovning - 27 maj 2012 21:24

Igår va vi ute på luffen hela dan!    


Pappa och brorsan kom vid 9.30 och sedan bar det av mot S-vall....


Det va kallt från morgonen och blåsigt,men sedan steg tempen och då blev det alldeles lagomt där på travbanan...

Om det blir för varmt där då känns det som om man är i en gryta....


Vi fick inte stå på "gräddhyllan" i år,men vi kunde parkera rätt nära ändå...


Med hade jag fika i campingväskan,så när vi hade gått och tittat på hälften av alla som sålde,så gick vi och tog en behövlig fika!


 


Sedan fortsatte sällskapet och letade fynd!   


 



En sån här... (Va den den nu hette) Hade pappas farbror,Alfrid (Kallades padda) Som såldes sedan han hade gått bort i början på -80 talet för 400 kr!!!!!  Helt otroligt idag! Den va i bra skick och dessutom ruta....

Den blev såld så billigt bara för att ingen va intresserad..... Det skulle ha varit i dag de....


 


Sedan fick brorsan en nostalgisk blick.... Han har en Ariel som är i renoverings behov..... Här fick han se en liknande...


 


Vi träffade lite bekanta..... Bla han från Hammerdal som hade haft en standard 1948,men hade sålt den till sin bror... Dom kom nästan springandes när vi hade fikat klart för att surra lite...

En av dom sa att pärlan va lika fin i år,som i fjol.... Inget verkar ha hänt sen sisst...   

Tänk hur det är.... Vissa känner man fast man vet inte vad dom heter.... Men saken är den

att skulle dom ha sagt sitt namn så hade då inte jag kommit i håg de...


Sedan träffade jag en som jag oxå lärde känna när pärlan va rätt så ny köpt...

Kul att träffa lite folk som har samma intresse!


Många va de som va och kollade in pärlan....


 



Dagen avslutades på det "vanliga" stället.....   


 


När vi åkte hem så stannade vi på en loppis nån mil utanför S-vall....

När vi hade tittat klart och sätter oss i bilen så låter de lite lustigt....Jag trodde att de va från drickesflaskan som Masse hade öppnat,men när han ger mig den och jag sätter den mot örat inser jag att det är något annat som låter.... Det pyser!!

Trodde att det va bilen som nyss hade parkerat bredvid oss.... Men inser snabbt att framdäcket på passagerarsidan läker... Masse tar tag i slngen som ventilen sitter på och då slutar de... Då är det gummit runt ventilen som hade spruckit... Fram med ståltråd och isoleringstejp.... Men det räcker med isoleringtejpen.... Så Masse fick det tätt!!!!

Sedan rullade vi i sakta mak hemöver.... Max farten va 50... Tordades inte köra fortare om ventilen skulle "ploppa" därifrån så skulle däcket bli tvärtomt,och då vet man ju inte om man skulle kunna hålla sig på vägen...


Men det höll hela vägen hem! Vi tordades tom stanna i Stöde och köpa en hamburgare...!

Idag har vi bytt till reserven och i morgon kommer mamma hit och ska följa med mig på magnetröntgen,

så då skickar jag däcket med hem och hoppas på att pappa kan fixa de...


Det är nog ett tecken på att det är dax att köpa nya däck till den där bilen... Och det är ju verkligen dax!

Dom va hårda redan för 8 år sen....


Idag har vi varit till svärföräldrarna och firat mamma,farmor och bästemor på morsdag och levererat ett lass ved...


 



Vilket väder det har varit idag! Så underbart! Har njutit nu i 2 dagar!

Har mått så gott! ätit och fikat ute....   


Masse och Håkan tog ut båten....


 


Näe nu borde jag nog gå och kvarta....

Ska åka rätt tidigt till S-vall så att man hinner uträtta lite ärenden och kanske besöka en och annan affär...   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards