Alla inlägg den 1 juni 2012

Av livetsprovning - 1 juni 2012 20:08

Vakande tidigt och armarna värkte... Eller rättare sagt från armbågen och ner... i alla leder...

Kändes som om armarna va typ 3-4 gånger större än vanligt.... svullna...

Men det är dom inte,jo lite för ringen är trängre men annasr inge farligt...

Måste vara för att det har/är för mycket helt enkelt...


Så jag klev upp och knåpade lite och sambon kom ner efter en stund han med....


Sedan fikade vi och han gick ut och knåpade med en moped som är här för koll...

Jag gick oxå ut och lyfte ut blomplanten....

Sedan åkte jag till svärföräldrarna.... mamma och syrran hade varit och fått jordgubbspalnt hos en farbror som mamma brukar köpa "gubbar" hos..... Och sedan skulle dom kolla på sommarplant,så det va enklast att träffas hos svärföräldrarna...    Och där blev det go fika!


När vi hade fikat klart så flög det lite snö i luften......!!!! 1 Juni som det är....


Väl där så hade jag med mig blodtrycksmanchetten för att kunna ta ett tryck på svärfar... Men det hördes så dårligt.... Det hade det gjort när jag va hemma sisst oxå på mamma och pappa.... Då visar det sig att "membranet" på stetoskopet hade ramlat därifrån och va borta.... Inte undra på att det inte hördes nått!

Det är väl ungefär som om vi skulle vara utan trumhinna....    

Och sisst när jag hade lånat den av mamma va den hel.... Konstigt.... Undrar om det finns att köpa nya stetoskop, för dom som inte är läkare..?

Så något tryck det blev det inte....


Väl hemma så va det bara att plantera dom ytte pytte små jordgubbsplanten.... Trodde vi skulle få stora plantor...

Men det gick ju fort att få ner dom.....


I dessa 2 har jag planterat jordgubbar... Här va dom inte riktigt klara....


 



Pytte små jordgubbar.... Det blev över oxå som jag satte i en rabatt utifall om det är någon av dom andra som inte tar sig....


    


Klart!


 


Gult hav av blommor som vi har i en rabatt....


 


Ikväll måste vi köra in pärlan i ett lånat garage... Hoppas på att få låna de har inte hört nått än....

För hon kan ju inte stå under detta sånt väder som det ska bli i helgen....


 


Nu gott folk är det fredag och jag blev så vansinnigt choklad sugen förut så jag gjorde en kladdkaka som ska ätas strax! BYE!   



Ovido - Quiz & Flashcards