Alla inlägg den 4 juni 2012

Av livetsprovning - 4 juni 2012 17:32

Ringde förra veckan ang att jag ville komma och se bilderna som jag tog på magnetröntgen.....


Blev först lite ifråga satt... Om jag va utbildad för att läsa sånna bilder??!

Vadå utbildad? Dom får väl förklara annars om man inte fattar?!


Men jag sa som det va... Knölen som jag skulle operera bort i januari som inte fanns kvar då,känner jag att den har åter kommit... Och nu vill jag se med egna ögon det jag känner FINNS där!


Ja men oj,vadå opererat en knöl? som inte fanns?


Fick dra allt från början och tillslut så såger hon att den läkaren som opererade miog och som jag har träffat några gånger skulle få ringa upp mig.... Och det skulle ske idag,mellan 16-17.... Nu är kl 17,36 ingen har ringt....


Hon kan va lite "lurig" den där läkaren hon kan ringa tidigare än vad det är sagt om hon får en tid över....

Så jag har ju väntat sen förra veckan TYP!


Tror att jag ringer och stöter på i morgon igen.....

För jag fick först en tid på torsdag men så upptäckte dom att hon även hade telefon tid idag.... Så har jag tur så kanske jag får en ny tid  i morgon.....


För jag vill bli kallad när bilderna är klara, och inte få nått brev per post att tex allt är OK.... För det är inte OK...


Jo en sak till..... Förra veck nava jag och tog prov på mitt TSH värde.... Alltså hur det står till med hormonerna men sköldkörteln.... Fick brev idag att det tsh värde är normala.... 0,8... Det är bara de att jag tog det i oktober i fjol alltså 8 månader sen och då låg det på 1,8 och då va det oxå normalt... Ja jag har läst att det kan variera och hoppa både upp och ner... Men då låg jag nästan och "tryckte i taket" tyckte läkaren och högre skulle jag inte ha....

Men då hade jag höjt för att jag ville få i gång förbränningen lite mer....

Då borde jag ju kunna öka på lite nu för att "trigga" upp det igen..... Men jag vet hur jag blir....

Sisst klättrade jag nästan på väggarna och det kröp i kroppen fast jag höjde bara 1/4 av 50 microgram varannan dag....


Men den 18/6 ska jag ju dit så då ska jag ta upp detta.....






Av livetsprovning - 4 juni 2012 15:25

Skapar idag en ny kategori.....


Här kommer jag att skriva om hur det går med min arbetsträning och möten jag har haft på arbestförmedlingen....


Idag när jag va på möte hos strategerna så fick jag reda på att dom stänger/slutar i Ånge.

Så jag kommer att bli flyttad tillbaka min handläggare på arbetsförmedlingen.....

Möten kommer vi att ha med det kommer att bli längre emellan.... Strategerna har ju tagit över det jobbet och avlastat åt arbetsförmedlingen....


Min handläggare ville att jag skulle skriva ner lite tankar och om hur det går så är det lättar den dagen det ska sammanställas hur det har gått.... Sant!


Så egentligen så skulle man ju kunna ha sett den veckan som va som ett slags förberedande inför arbetstäning....

För veckan som va hade jag nått varje dag och vissa dagar 2 saker....


Måndag= Magnetröntgen i Sundsvall

Tisdag= samtal,må bra kursen

Onsdag= Strategerna

Torsdag= sjukgymnasten

Fredag=Hämta jordgubbplant som jag satte

Lördag=främmande av mamma,pappa och brorsan,masse och jag hjälpes åt att städa

Söndag= plockade i hobbyrummet inför hobbyträffen som ska vara på söndag....


Till allt detta ska det läggas att varje dag ska jag ut och gå en promenad i rask takt,träna på avslappning och andra övningar som vi har fått på må bra kursen och sedan fick jag hemläxa av den jag går på samtal hos + att jag fick läxa av strategerna att skriva "dagbok".....


Det är MYCKE nu.....


Så idag har min kropp svarat  IGEN med att det värker i handleder armbågar och ut i fingrarna.....

Så just nu sitter jag med "torgvantar" på och en varm fleecejacka....


Så jag har tagit några steg "bakåt" Det blir för mycket att ha något varje dag!

Det ultimata vore att ha nått typ varannan dag.... Att man kan få till en vilodag emellan....

Men när jag är "ledig" då gör jag ju något hemma..... Och det är ju så...Man kan ju inte bara sätta sig ner och

inte göra nått,för livet och allt annat stannar ju inte upp.... Mat måste man ju ha tex.... Eller att det ska handlas eller dammsuga eller ja you name it......

Ovido - Quiz & Flashcards