Alla inlägg den 17 juni 2012

Av livetsprovning - 17 juni 2012 15:23

I fredags så kände jag mig lite bättre i armarna så då plockade jag ut "pärlan" och tuffade runt lite....

Åkte till en affär i Stöde som jag har funderat på att åka till ett tag men det har inte blivit av....


ÅÅHHH!! Vad jag älskar den bilen! Man kan ju inte mer än bli glad av att åka i den!

Den är min "bästa medicin"!!!


 


På lördagen så värkte givitvis armarna igen.... Känner mig dessutom muskelsvag.... Inte så konstigt egentligen när det gör ont att lyfta nått....

Men slängde i mig ett par alvedon och sedan åkte jag ,mamma och syrran på bakluckeloppis... Jag hade hobbygrejjer med mig... Men jag hade inga stora förhoppningar och det va väl tur de... För det va så lite folk! Vissa hade tom missat att det va....

Ja ja.. jag hade iallafall försökt.... Hade dessutom satt upp lappar lite överallt för att visa att jag skulle vara där...


På morgonen innan vi skulle åka så va jag ut på bron.... Och vad sitter där och sover om inte en liten fågelunge som inte kunde flyga..... In snabbt och hämtade kameran...



 

Liten.... Tänkte lyfta ner mattan på gräset men då sprang den in under räcket och ner i rabatten.... och pep....

Hoppas att den klarar sig....


Idag söndag har jag förberett mig lite för resan vidare til sjukhuset eller rättaresagt patienthotellet...

Jag ska ju vara på avdelningen redan 6.30 Så jag kommer att få ligga på patienthotellet...


Det sjuka i hela kråksången är att jag måste försöka få tag i en dator innan dess för att gå in på mina sidor på försäkringskassan för att sjukskriva mig... Annars så sa han på arbetsförmedlingen att det kunde jag göra från avdelningen.... Jo men tjena!! Nyss vaknat ur narkosen och man ska be om att få låna en dator för att göra de...

Vem vet hur jag är efter detta.... Sisst fick jag gå med gåbord och ringa på klockan för att få hjälp....


Men jag vet att det finns en dator på hotellet och förhoppningsvis är den igång den tiden på dygnet....

Personalen på patienthotellet börjar inte jobba föränn kl 7.... Dom har jour,men man får bara "störa" dom om det är akut.... Och det är väl inte detta....

Sambon ska följa med och ligga över han med...Ska bli skönt att veta att det är nån som väntar på mig på "andra sidan".....


Jag har även varit ute och åkt i pärlan idag med och besökt endel loppisar.... Stannade och köpte glass och njöt...


Näe nu måste jag sluta... Uret är 15.30 och senast 18 måste vi åka för huvudentren stänger 19.30 på sjukhuset....

Ovido - Quiz & Flashcards