Alla inlägg den 5 juni 2012

Av livetsprovning - 5 juni 2012 21:00

Ja idag värker armbågar,handleder och pekfingrar...... Eller händerna rättare sagt.....


Så jag har gått runt med torgvantar idag..... Inatt så sov jag med min gosiga morgonrock lindad runt armarna....


Men jag har gjort lite iallafall.... Har skurat klart utemöblerna.... Fick skura om bordet dessutom...

Sedna va jag ut och gick min promenad.... Fixat middag + laddat diskmaskinen.... och sedan har jag varit på

må bra kursen...


Sedan har jag packat upp min present.....   


 



 


Jag ska ha vita hänglobelior i korgarna så syns cykeln lite bättre....

 



Sambon kom in på eftermiddagen och sa att det hade varit ett barn här som hade glömt sin cykel.....

Och jag fattade ingenting först.... Vadå för barn? Hit har det ju inte varit nån idag.....

Men då va det ju den här han menade!    


Idgaringde läkaren... Hon som skulle ha ringt igår..... Och som jag har väntat, och sett till så att jag har haft mobilen med mig överallt.... Talade om som det va att jag ville se bilderna från magnetröntgen.... Hon hade fått svaret från röntgen,men hade inte sett bilderna... Så hon skulle gå och titta på bilderna och återkomma i slutet på veckan... Eftersom att jag känner en knöl igen... Men det kan lika gärna vara myomen jag känner...

Men det va iallafall skönt att det va inga nya upptäckter! Och inget av det hon pratade om när vi va inne på besöket sisst.... Så det har uteslutits nu när jag gjorde röntgen!   


Pratade med syrran idag.... Hon hade varit iväg med Mathilda idag igen,för hon är tydligen inte helt OK med andningen... Hon hade fått cortison spray (tror jag) Dom trodde att det va förkylnings astma.... Och det kanske inte är så konstigt om hon har haft alla dessa infektioner och dyl... Men jag hoppas att det går över....

Hon hade varit iväg själv med både Johanna och Mathilda..... Johanna hade gått bärsärkargång.....   

Rivit ut allt ur syrrans plånbok,vänt upp och ner på en hel låda med prylar och sedan hade hon dragit iväg in till sköterskorna.... Till slut så hade dom frågat om hon inte had nån med sig som kunde hjälpa henne,för sisst hade hon ju haft med sig sin syster...= jag....

Ja men sa syrran jag har ingen här som kan hjälpa mig,dom bor 50 mil bort och farmor till barnen är 80 år.... Och några vänner har jag inte hunnit skaffa mig.... Men jag sa åt henne att hon skulle ge sig själv en klapp på axeln att det hade gått och att hon är ju iallafall ett friskt bran som håller på så! Tänk om man hade bott närmare,då hade jag och Johanna kunnat fnulat med nått medans mamma och syrran hade varit inne....


Som avslutning på mottagningen så skulle syrran byta på dom innan hon gick därifrån..... Johanna hade rivit runt inne på toaletten...... I toaborsten och sedan hade dom en sån där pall för barn och en potta som hon hade kasstat runt.... Till råga på allt så hade hon tryckt 6 gånger på larmknappen.....   

Ja sa syrran hade man varit på ett iskallt ställe så hade man svettats ändå!!!

Så när hon hade öppnat dörren och Johanna hade sprungit ut så hade folket som satt i väntrummet skrattat.... Dom hade väl hört hur dom rumsterade där inne......  

Sedan när dom kom hem hade Kjelle ringt och syrran hade på högtalartelefon och så hade han frågat om det hade gått bra.... Då svarar Johanna klart och tydligt -JA...... Mosters lillpipa....

Undrar vad det månne bli av denna tös! Hon brås nog på sin mamma... Framåt och pratade med allt och alla när hon va liten,satt och sjöng för expediterna inne på varuhusen....


Näe nu ska jag sluta.... Inge kul för pekfingrarna....


Ovido - Quiz & Flashcards