Alla inlägg den 7 juni 2012

Av livetsprovning - 7 juni 2012 16:33

Ja nu händer det mycket.....


Det är rena ketchup effekten!  

Först händer det ingenting,sen händer det ingenting,sen fick jag göra magnetröntgen det va måndagen den 28 maj..

Iförregår ringde ju läkaren om svaret på röntgen och skulle gå och kolla på bilderna själv...


I morse 7.30 ringer telefon.... Då är det hon..... Hon hade kollat på bilderna och allt va"normalt", så normalt som det kan bli... Och PANG så erbjuder hon mig en operation den 18 juni.....   

Ja sade hon jag förstår att du blir chockad för det har ju inte hänt nått på hela våren....

Egentligen så opererar vi bara cancer på sommaren,men det finns en lucka,en operationstid den 18/6.... Frågade om dessa hormoner dom har pratat om förut som man va tvungen att äta.... Det hade dom slutat med... Pga blödningsrisken...

Men hon ville att jag skulle komma så att dom fick lyssna på hjärta och lungor,jag sa att jag skulle till S-vall den 11/6... Trodde jag ja......


När jag kollar almonackan så är det ju den 11/7....... Ringer tillbaka och undrar om HC kan göra detta istället... Så slipper man ju dessutom oxå åka 7,5 mil.... Dom skulle kolla de och återkomma....

Men när dom ringde så visade det sig att det går inte utan får åka in på sjukhuset och göra de och samtidigt fylla i en hälsodeklaration... Ja inte mig emot.... Jag gör det gärna!


Hon sa det läkaren som jag sa att det är nog bättre att göra denna nu än att vänta i kanske 2 år och inse att jag skulle ha gjort den....

Men hon kunde ju givitvis inte lova något hur utgången blir... Men dom kommer att vara 2 kirurger och tycker domatt det är för risk fyllt så gör dom "det dom kan" och sedan syr dom ihop....


Narkosen gruvar jag mig inte något för,för sövd det har jag varit 3 gånger...Men det är det där hur kommer det att kännas sen när dom har skurit i en?? Jag kommer inte att få lyfta något som är tyngre än 10 kg och blir sjukskriven i 3 veckor....

Så sommaren kommer kanske att gå till att ta det lugnt....   


Det vore väl kanske i sin ordning??


Jag blev paff,chockad att det skulle gå så fort och samtidigt glad,för nu är jag på väg! Jag tog "steget" när hon erbjöd detta!


Kommer troligtvis ligga inne i 2 dagar innan jag får åka hem....


Så nu håller jag tummarna för att min kropp och min ork kommer att palla det här!

Och framför allt att operationen går bra och att dom får bort så mycket som möjligt,utan att förstöra något!


Natten som va sov jag så knaggligt.... Ont i armbågarna.... Funderade på... Vad har jag gjort idag som är "för mycket" lixom...jag mådde ju bättre igår och tycker att jag höll mig på en "lagom" nivå i aktiviteterna.... Men till slut fick jag ge upp och tog alvedon,lindade in armarna i morgonrocken och lyckades till slut somna.....


Idag har det värkt lite grann,men det går hyffsat har inte tagit nån värktablett än....


Idag har dagen mest gått åt till att ringa samtal och vänta på samtal....

Fick även ringa återbud till HC för dit skulle jag samma dag och visa upp några födelsemärken och

diskutera min levaxin nivå....

Men det får vänta,så himla akut är inte de.... Känns det som....


Nu ska jag värma på rester sen igår.... Grillat MUMS! Och bjuda in den gräsklippande sambon....   

Ovido - Quiz & Flashcards