Alla inlägg den 14 juni 2012

Av livetsprovning - 14 juni 2012 12:09

Ja nu är jag riktigt less på vörken i armarna....


Börjar och fundera om det kan vara att mitt TSH värde är för lågt.... Alltså att jag behöver mer levaxin....

Läste att man kunde ha ledvärk/muskelvärk av de....


Idag är det torsdag och nu har dom väl värk så där minst 4 dagar i sträck.....

Men det verkar vara med muskelvärk,men då i muskelfästerna,för det känns som om lederna är inkluderade....

Hela händerna bara värker,som tandvärk ungefär....

Och just nu törs jag inte ta annat än alvedon,med tanke på operationen på måndag...


Igår va jag tll S-vall.... Klev in på sjukhuset 10.50 och kom inte därifrån föränn 14.15

Blev skickad än hit och än dit..... Och tillbaka på samma ställe 1 gång....

Allt inför operationen.... Narkosbedömning,provtagning, mm,mm

Tydligen så stod det i mina papper att jag va svår intuberad... = svårt att sätt ner röret i halsen som dom hjälper en att andas med när man är sövd.... Men det vet ju inte jag något om...


Narkosläkaren,en trevlig man i 55 års ålderna kanske,sa de jag kan inte förstå de.... Det står ju att du kan kapa

ordentligt och inga problem med nacken så att det går att tippa huvet ordentligt...

Gapa få se.... Näe jag kan inte förstå de....

Ja sa jag och därfifrån jag kommer brukar dom säga att man är stor i käften....   

Jag kunde inte hålla mig.....   

Så han bara småflinade.....   


Sedan när allt detta va klart så bar det av mot S-vall city... flanerade runt lite....

Sedan av mot birsta.... Men där blev det inte lång tid,kändes som om klockan rusade fram....

Så det sissta jag gjorde va att handla mat och sedan styrde jag kosan hemåt....

Va väl hemma sådär 20.15


Somnade och sov till kl 3.... vaknade och kände mig stressad....    ONT i armarna....

Tog en alvedon och lyckades slumra om....

Men ajjabajja vad trött jag va när klockan ringde,för då skulle vi på skolavslutning kl 8,30!


Så nu är det sommarlov!


Jag åkte om hämtade ett paket som jag har väntat på... Det gick faktiskt snabbare än vad jag trodde för det va nere på koisken redan igår.... Men dom hade hunnit stänga innan jag hade nått hem....


Jag har satt lite blomplant i omgångar och idag gjorde jag det sissta..... Tänkte att man vet ju aldrig hur man mår efter operationen... Det fick bli 2 st extra amplar i år,för jag hade beställt för mycket blommor....

Så nu står dom och gottar sig bakom några fönster mot garageväggen,så att dom ska få växa på sig tänkte jag...


Operations kordinatorn ringde medans jag höll på med de... Tiden för operationen har ändrats.... Jag skulle ha varit där kl 10... men nu blir det 06.30 istället.... URK!

Så det blir att ligaa på patienthotellet på söndag natt.... Jag hade hoppats på att få sova i min säng...

Men men bättre att jag får det gjort och jag rättar mig efter dom!

Men det blir till att kliva upp tidigt! ska hinna dricka dryckerna innan kl 6 och sedan ska jag ducha med descutan oxå....

Jaja det ordnar sig! Sambon får väl köra in mig....

Jag hade velat att han stannade hos mig och fanns där när allt är klart iallafall en stund....

Men man måste ju va realistisk oxå...Det blir en så lååång väntan för honom...

Först innan dom ens har börjat med mig och sedan tar operationen ca 1,5 timme och innan man har vaknat och är uppe på avdelningen igen så har väl halva dan gått... Och jag lär väl inte vara så himla stort sällskap....

Men det skulle kännas skönt att veta att han väntar på mig på "andra sidan" när jag vaknar....


Vi får se vi har inte pratat om det heller....


Jag fick reda på att det är en relativt STOR operation.....  


Jag gruvar mig nog mer än vad jag själv riktigt "förstår" ,undermedvetet....

Bara det här med att få kateter och ev ryggbedövning..... HUGA!!

Men man lär ju va en erfarehet rikare!


Näe nu måste jag sluta för pekfingarna vill inget mer...

Ovido - Quiz & Flashcards