Alla inlägg den 3 juni 2012

Av livetsprovning - 3 juni 2012 12:50

Tänk vad mycket lättare det går när man hjälps åt!


Igår va jag till grannen med några tidningar,och när jag kom tillbaka så hade mamma,pappa och brorsan kommit hit.. Med sig hade dom fika bröd...   

Mamma ringde och frågade om jag hade nått hemma..... Hon vet väl att här brukar det va skralt med nått fikabröd...


När jag öppnade dörren då hade masse dammsugit nedervåningen!   

ÅÅHH vad glad jag blev! Det behövdes verkligen! Så när främmandet hade farit så fortsatte han på övervåningen...

Jag torkade golvet i köket och hallen, skurade toan nere och dammade i vardagsrummet....

Sen i går kväll så tog jag golvet i v-rummet oxå.....


eftermiddagen så började jag plocka fram lite hobbygrejjer som jag ska sälja.... Hobbygruppen kommer hit på

söndag,och då ska dom få kolla om det är nått som dom är intresserad av annars så får jag försöka sälja det på FB eller nått. Vill bli av med och kunna köpa nått nytt eller nått annat...   

Då är det ju bra att andra som oxå är intresserade av sånt får kolla igenom först!

Ska göra det lätt för mig och lägga i lådor som jag har märkt med priset så behöver jag inte stå och märka allt....


Igår och inatt har det regnat... I morse vid 7 vräkte det ner och piskade mot rutan... Tänkte att allt som är på bron är väl dyngsurt.... Ställde ut en del saker som ska ut i "sommarstugan" för förvaring för att sedan fraktas vidare till erikshjälpen...


Regnet va bra för jordgubbarna iallafall.... Dom verkade resa sig i går när jag va ute och kollade hur dom såg ut....


Ovido - Quiz & Flashcards