Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Fortsättning.....

Av livetsprovning - 27 juni 2012 08:28

Vi åkte alltså hem ganska omgående sedan jag hade varit sängliggandes i 4 timmar.....


Satt och skakade i bilen i 1,5 timme......


Men va så glad att jag hade kunnat åka hem,trotts att jag inte kände mig 100 varken i balansen eller i riktigt bra i huvudvärken....


Väl hemma bäddade jag ner mig i soffan och försökte mer eller mindre komma till ro.....


Det gick inge vidare.... Kroppen bara "skrek" oro, ja ångest..... Hade svårt att kunna komma till ro och vila kände mig spänd ....

Provade med lugnande.... Provade med mer lugnande.... Till natten så tog jag sömntablett....

Somnade väl och sov en stund från kvällen,men sen va det kört.....


Vad söm höll mig vaken va mest benen......


Det "pirrade" i dom mest i låren... Dom kändes så tunga ungefär som om att allt blod va i dom...

Provade att vara uppe och sitta på toa och vicka med dom,tyckte det kändes bättre kröp ner igen....

Låg med dom högt,lågt,utan täcke,med täcke,vände mig i sängen och hade dom på kudden...

Ja så höll jag på HELA natten....


Sambon åkte iväg på sin praktik på morgonen..... Och jag vankade här hemma och försökte få nån ordning på benen...

Till slut ringde jag min syster som oxå hade gjort blod-patch och frågade om hom hade känt så här.....

Men det hade hon inte..... Och hon tyckte absolut att jag skulle åka in eller åtminstonne ringa avdelningen....


Just då så va jag så himla slutkörd och orolig att något skulle ha hänt när dom hade varit i ryggen och "grävt"..


papperet medNumret till avdelningen hade jag givit till sambon,så jag visste inte vad det va,men kom på att mamma hade oxå fått det numret.... Så jag ringde hem .....

Men då brast det..... Huga vad jag grät.....

Mamma måste ju ha blivit JÄTTE orolig!!!


Fick numret och ringde avdelningen och talade om hur natten hade varit..... Dom ville att jag skulle komma in...

Och att jag då skulle komma direkt upp på avdelningen.....


Tyckte så synd om sambon som hade åkt fram och tillbaka och hämtat mig,och nu va det dax igen lixom..

Så jag beslutade efter mycket vånda att ta ambulans....


ÅÅÅHHH vad jag tyckte att det tog tid innan den kom.... Jag hade ju önskat att jag redan DÅ va inne på sjukhuset!!!


Men dom kom..... Och antagligen så va jag fortfarande påverkad av denna huvudvärks symtom....

För allt blir så förstärkt.... Jag tyckte att ambulanskillarna luktade så stark svett och deo och till råga på allt så tyckte jag att han som körde tuggade tuggummi för högt och att det luktade på STARKT av de....


Att åka ambulans va inte alls något nöjje..... Att ligga på denna smala brits, känna sig allmänt yr och konstig i bena och ha alla dessa intryck som va förstärkta OCH att det dessutom skramlade och levde rövare i bilen.....


Men fram kom vi och dom körde mig raka spåret upp på avelningen.....


Väl där fick jag en säng och efter en stund så kom en ung läkare och gjorde alla dessa "nerv undersökningar".

Stack mig på benen körde en penna under fötterna osv.....

Men hon hittade inga avikanden.... Tur de.....

Så hon skickade hem mig....


Så det va att ringa efter sambon IGEN..... Så det dröjde ju 1,5 timme innan han va där....


Under den tiden försökte jag dricka och röra på mig,för jag kände mig inte OK....

Kallsvettades,yr,lite ont i huvet.....

När han kom så hade han med sig en rullstol... tur de för det är låååånga koridorer på Sundsvalls sjukhus....


Satte oss i bilen och tuffade hemåt..... Stannade och åt hamburgare..... Jag kämpade med min 90 grammare.... Kände att huvudvärken hade blivit lite mer tilltagande,men trodde att det va för att jag hade druckit för dårligt och ätit dårligt oxå för den delen.....

Sedan fortsatte vi hemmåt....

Lika underbart då att få komma hem!!!


Fortsättning följer....


 
 
Moa Andersson

Moa Andersson

27 juni 2012 14:38

Hej, fin blogg! Jag har en bokblogg där jag skriver massa recensioner på. Kolla gärna in! :D http://bokmania.bloggplatsen.se/

http://bokmania.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards