Alla inlägg den 1 januari 2012

Av livetsprovning - 1 januari 2012 15:54

Och en förhoppning om ett gott nytt år!


Ja jag hoppas iallafall att det nya året ska vara bättre än det förra.....


Med mer ork inga mer "överraskningar" vad gäller sjukdom och operationer....


Jag kommer att starta mitt nya år med en operation i morgon... Men sen hoppas jag att det räcker....


Vi har tagit det allmännt lugnt här i stugan i helgerna....

Igår på nyår så stack bonussonen till sin mor och skulle följa med dom på nån baluns....

Men jag vet inte ja om det va en så lyckad fest.....

Vid 23 ringer telefon och undrar om sambon kunde ställa upp som chaufför åt sitt x med make.... Och då är det värdinnan som ringer... Ja man kan ju undra hur det kalaset va.....


Vi hade druckit öl till maten så det va ju inte att tänka på att köra... Men att ens komma på tanken att x:et kan köra oss/dom hem?!

Viss dom kanske vet att vi inte dricker utan oftast är nyktra även när det "borde" drickas.... Men jag skulle aldrig ringa mitt x för att få nån som kör en hem...


Vi åt potatisgratäng,grillad fläskfilé som va grillad på vår bortsgrill, god sallad med grekisk dressing, bea sås och en öl som vi dessutom delade på.....

Vid 12 slaget va det tänkt att vi skulle öppna en sån där stor cider som man kan köpa på affären med "champanje" kork, men eftersom att bonussonen inte va hemma så struntade vi i det.... Han dök upp vid 00.30 och då gick jag rätt snabbt och nallade....


Idag är orken som bortblåst...... HUGA va slut jag är..... Men trottsade orkeslösheten och gick och hämtade 2 skottkärror med ved... Syrran ska vara här och elda medans vi är borta..... Vi lär väl måsta åka vid 17.30 för att ha god tid på oss.... 19.30 stänger dom patienthotellet och entreerna, så det gäller att vara ute i tid....


Kl 7 i morgon bitti ska jag vara nere på operation.... Hoppas bara att jag inte behöver vänta hela dan.... Eftersom att jag ska vara fastande....


Näe nu ska jag sätta fart och packa lite.....

Ovido - Quiz & Flashcards