Alla inlägg den 25 januari 2012

Av livetsprovning - 25 januari 2012 16:12

Har skapat 2 st nya kategorier.... Läkarbesök och ME=myalgisk encefalomyelit.


Orkar inte jsut nu flytta över allt jag har skrivit förut i dessa kategorier,utan det får i så fall bli en annan gång....


Men läkarbesöket fortlöpte väl ungefär som jag hade trott.....


Men en ny sak tände lite hopp hos mig.....   


Jag blev sjukskriven till 17 februari,tror jag att det va.... Fick inget papper med mig hem för hon kunde inte komma in i systemet,så hon skulle göra det senare och skicka en kopia till mig....


Men sedan tyckte hon att vi skulle ha ett möte..... Antagligen med min "rätta läkare" och diskutera hur går vi vidare? Om 3 veckor då... Och blev jag inte kallad fick jag höra av mig.... 


För jag förklarade för henne att diagnosen dom har ställt,trötthetssyndom,"hjälper" inte mig i min kamp mot FK...

Och att jag får avslag, och avslag på överklagan DET bla stressar mig oerhört... + allt annat som har varit denna höst....Har ju inte gjort saken bättre.... Jag har ju så lite ork,så minsta lilla stressar en ju oerhört + att jag ska "stötas och blötas" på arbetsförmedlingen....


Jag förklarade att jag funderade på att söka mig till Gottfriedsmottagningen i Göteborg,för att ev kanske kunna få hjälp därifrån.

Det va då hon föreslog ett möte,för att se hur vi skulle gå vidare......


Tanken slår mig nu..... Kanske även FK kommer att vara med på detta möte???

Kanske jag kan få hjälp nu att "få rätt" mot FK.....


För hur mycket jag än tjurar på och försöker så blir jag inte piggare.....


Och precis så står det om ang ME..... Att hur mycket man än försöker så blir man inte piggare,utan det kan snarare bli tvärtom effekt.....

Personen behöver,ta det lugnt och lära sig vad som är "nog" med aktiviteter, och lära sig att acceptera de.....


Jag har gått 8 ggr hos psykolog för att diskutera detta,och att "lära" mig att inte stressa och göra det jag orkar och vara NÖJD med det......

Men när inte andra runt en är nöjd med min insatts........


Jag hoppas att detta kan leda nån vart......


Jag vet att denna läkaren som jag har gått till nu är bra,har varit där en gång förut för att på ett "second opinion" ang min utmattning och orkeslöshet....

Hon är "populär" och svårt att få tid hos..... Men nu kanske det händer nått.....


Känns som om jag har trampat vatten ett bra tag och det börjar bli svårt att hålla huvudet ovanför vattenytan....


Jag fick starkare av dom lugnade jag redan har.... 25 mg.....

Får se hur jag blir då... Men jag har tagit 2 st av mina 10 mg så det borde inte bli nån större skillnad....

JO kanske den skillnaden att jag blir lugnare,och att "cirkusen" som är inuti kroppen lugnar ner sig.....


Jag får försöka vara nöjd och inte tänka att om 3 veckor ska du dit igen.......

Men hur lätt är det??

Jag vet hur det va när jag gick in i väggen...... Då fick jag 3 månder åt gången.....

HERREGUD va stressad jag va...... HUR skulle jag hinna bli frisk på 3 månader?


Men jag får försöka låta bli att tänka så..... Jag får hoppas att "rättvisa skipas" till det bästa......

Av livetsprovning - 25 januari 2012 10:16

Japp idag är det dags att förnya läkarintyget......


Svårt att somna i vanlig ordning.... FAST jag va tröttare igår kväll än vad jag har varit dom senaste veckorna....


Ställde klockan för att kunna ringa redan kl 8....


Vaknade vid 5.... För då fick jag för mig att jag hade "försovit" mig......

Inte troligt att jag skulle göra de,för sambon hade oxå ställt sin klocka för han skulle upp och

väcka bonussonen.

Sedan har jag sovit på aga..... Somnat om sovit oroligt och bara kollat på klockan.....


Så när jag hade ringt så försökte jag att läsa och se om det skulle gå att få sova en stund till.....


Men med ett "stresspåslag" i kroppen är det inte lätt....


När jag hade klivit upp och klädd mig så kollade jag på den digitala termometern upp.... 17 grader inne

och LO ute..... HUA,nu startar väl inte bilen heller idag när jag ska iväg...

Ropade ner till sambon och fick reda på att det va -22 grader...


Han hade tydligen haft i värmaren i 20 min och sedan så körde han bonussonen till skolan.....

Så då borde ju bilen gå sen med!   


Kl 14 ska jag vara hos doktorn.... Jag vet inte riktigt hur man ska kunna sammanfatta dessa 14 dagar sen sisst jag va hos henne.... Får försöka fundera på de under dagen....

Ovido - Quiz & Flashcards