Alla inlägg den 19 januari 2012

Oro

Av livetsprovning - 19 januari 2012 16:26

Ja nu måste jag skriva mer.....


HUGA vilken oro......

Denna stress drenerar mig på energi........


Många tårar har runnit i dag..... HUR ska det bli?

Vet lixom inte vad jag ska göra av min oro.... 


Jag hoppas att det blir till det bästa! Vad gör jag annars??


Det är ju anmärkningsvärt kan jag tycka att ingen har påpekat detta tidigare...

Vad händer nu då? Blir jag återbetalningsskyllig,för att jag har processat mot dom?

För den ersättningen jag har fått under det gångna året är beräknat på min gammla lön...


Många frågor... Få svar....


Och en mycket nedstämd människa!


Räcker det lixom inte med allt annat som har varit??

Av livetsprovning - 19 januari 2012 13:37

........ Behöver man mer än säga det ordet??


Dom har behandlat mig som,ja jag vet inte vad..... Så varje gång jag får brev från dom så knyter det sig i magen, för jag vet att det är nått krångel.....


Idag damp det ner ett med 2 brev i.... Det ena hade jag väntat på för när jag va till läkaren så kom jag inte ihåg att säga att sjukintyget skulle gälla från den 8 jan 2012 för jag hade sjukanmält mig själv i 7 dagar.... Jag va dit på den nionde dagen.... Läkaren skrev från den dagen som jag va där och då blev det ett glapp på 1 dag....

Det hade jag väntat på så det va inget konstigt..... Funderade på att stunta i nån ersättning för den dagen,bara för att slippa ringa och krångla med HC... Dom har väl ändå nog med att göra med sjuka människor?


Men så va där ett annat brev...

Dom undrade vad jag hade gjort den 1jan -6feb 2011.... svarade jag inte eller kunde påvisa vad jag hade gjort så kunde det bli så att jag hamnade på 0 kr i sjukpenningsgrundande inkomst!  URP!

0 kr...... Ja vad jag minns så processade jag då för fullt med FK för att få sjukpenning och fick avslag och överklagade.... Enl papperen så stämmer detta....

Sedan när jag insåg att det är lixom ingen ide att bråka mer och FK rekommenderade mig att gå till arbetsförmedlingen för annars hamnade jag på 0 kr i sjukpenninggrundande så gjorde jag det.... Tydligen den 7 feb 2011.....

Det är svårt att läsa papperen från FK.... Och sedan är dom ju daterade i mars 2011.... Men dom har ju dessutom 1 månad på sig när man skickar in papper så därför kan dom va daterade i mars....

Men jag hoppas verkligen att jag inte hamnar på 0 kr!!!


Man kan ju undra varför detta kommer nu lixom...... Jag va sjukskriven i oktober oxå,men då va det minnsan inget snack om vad jag hade gjort i jan-feb...??


Man tror att allt ska vara OK och att alla papper är i sin ordning..... Sen kommer dom och sticker kniven i ryggen på en.......

Förra året va jag utan ersättning närmare 5 månader pga av att jag processade med denna enhet....

Det vill jag ALDRIG uppleva igen......

ALLT det kom tillbaka nu...... Inte nog med att man inte blir/blev trodd så ska man behöva "bråka" oxå för att få några stackars kronor.....

Enl FK då så va det inte medicinskgrundande och ingen "hållbar" diagnos.....

I artiken jag läste här om dagen så va det hållbart det ÄR en diagnos!

Men vem orkar bråka med en enhet som man inte kan vinna emot.... Och dessutom leva utan pengar under den tiden man bråkar? Jag försökte i 5 mån men det gick bara inte......


Enl arbetslivs introduktionen som jag gjorde på arbetsförmedlingen så hade jag ingen arbetsförmåga, så dom skickade mig tillbaka till FK, men va gör dom? ger en avslag och säger att man VISST är arbetsför.....


Ja det här va ju att strö salt i mina sår....

Nu har jag en sån oro att jag ska hamna på 0 kr.....

vad ska man leva på då?

Sambons "inkomst"? ca 3900 kr efter skatt, i fas 3.......


Innan detta brev kom så va jag ute... Det va tur de för nu känns det som om jag är dränerad på all energi.... Det va inte mycket innan heller men nu är den 0.....


Jag va ute och fotade lite..... Det har snöat rätt bra i natt..... säkert 5 cm om inte mer.....


Här har jag tagit med auto läget..... Inser nu att hon har focus på grenarna som hänger ner.....


 


Här har jag ändrat läget ttill "solnedgång"  


 


Det är roligt att se skillnaderna på färgerna,fast det är vid samma tidpunkt.....

Har funderat på att anmäla mig till fotokurs..... Men när jag såg det som fanns som utbud,så vet jag inte.... I kursen ingick att man skulle lära sig att föra över bilderna till datorn..... Bla.... Sånt kan jag....

Jag har väl aldrig varit nått proffs på att läsa mig till saker i instruktionsboken utan hellre knappar jag mig fram och ser vad som händer.....

Men det vore ju synd om man har en kamera med massor med saker man kan göra men man går misste om dom för att man inte förstår sig på.....

Men jag lägger nog kursandet på hyllan tills jag vet hur det blir med ersättningen.....    

Ovido - Quiz & Flashcards