Alla inlägg den 29 januari 2012

Av livetsprovning - 29 januari 2012 19:59

Ja jag har sett reprisen på Sofias änglar.....


Fast jag har det som jag har det,med min ork och allt annat,så är jag ändå så tacksam.....


Hur bedrövligt man än må ha det så finns det alltid dom som har det värre.....


Ibland behöver man bara bli påmind om det.....



Av livetsprovning - 29 januari 2012 15:09

Ja det ante mig......


Att det skulle bli en pay back day......


Idag är det en sån......


Men jag har ändå tjurat på lite,innan det "slog till ordentligt".....


Plockade ihop det sissta uppe i hallen, bla gamla leksaker efter bonussonen åkte ner i en låda och

märkets,så får han väl ta fram dessa när han får egna barn eller nått....    

Sedan "skickade jag upp" sambon på stegen upp till vinden och skickade upp alla julsaker +

bonussonens saker....

Vektvätt,hängdetvätt... Satte på en ny maskin som antagligen skulle behöva hängas nu.....


Sambon körde sonen till en kompis,ropade åt honom innan han åkte att ställa bilen framför bron när han kom hem,så kunde jag/vi åka med returgrejjer.....

Så när han kom hem packade vi in kartonger,plast och plåt,tidningar och åkte iväg....

Tänk vad mycket fortare det går när man hjälps åt! Ändå så brukar vi inte spara ihop massor utan vi

brukar ta det när papperskassen är full.


Väl hemma så gick jag och hämtade ved, 2 kärror idag... Igår gick sambon så jag "slapp"....

Jag har satt denna uppgift som ett mål att göra varje dag..


Men sen va orken som bortblåst......    


Flåsade ungefär som om jag hade sprungit maraton eller nått och armarna var/är så tunga....


Har druckit kaffe,men nu blir det att vila resten av dan känns det som.....


Fast jag skulle ju ha dammsugit oxå....... HUGA va skräpigt det blir efter veden!

Men det är sånt som får vänta.....


Jag blir så less på detta.... Varför ska jag behöva välja lixom,vad jag lägger min energi på....??

Jag har ju egentligen inte gjort så mycket kan man ju tycka,men tydligen för mig så är det FÖR mycket...    

Ovido - Quiz & Flashcards