Alla inlägg den 21 januari 2012

Av livetsprovning - 21 januari 2012 19:47

Sov inte värst bra natten mot igår.....


Är ju inte så konstigt,efter detta brev jag fick.....

Jag fick direktnumret till denna handläggare som hade skrivit brevet....

Tydligen så har dom 2 dagar på sig att höra av sig....Men jag tänkte de ringer hon inte på fredag så får jag ju vänta ända till på måndag..... Och en sån helg med massor med oro det vill jag slippa!


Sagt och gjort..... Jag gick igenom mina papper strök under den info jag hittade som kunde vara bra att ha till hands.... och ringde.... Då va hon borta och skulle återkomma kl 11...


Ringde igen..... Och då svarade hon.... NÄE... Hon kunde INTE hitta vad jag hade haft för mig mellan 1jan -6feb 2011.

Jag började då att läsa upp vad som stod i mina papper.... Ja jag förstår inte jag hittar inte det dokumentet...!!

Det va ju TUR att jag hade mitt kvar och kunde hänvisa till det, och inte bara har att komma med att jag processade mot er typ....

JO men här är det nått....Vänta får jag läsa.... JA här står det..... JA NU HAR DU PRECIS RÄDDAT DIN SJUKPENNINGGRUNDANDE INKOMST!!


HERREGUD Säger jag bara..... Vad skulle man ha att sätta emot lixom??


Behöver jag säga att jag drog en lättnade suck??


Vi "firade" med att kassta ut granen......

Efter de så dammsög jag och torkade golven.... Efter de va jag golvad.....


Idag har jag varit som drogad......

Bara varit lullig,svårt med balansen nästan känt mig full..... Men det är längdesen jag drack mig full!


Jag och sambon åkte med hans syster till svärföräldrarna.... Fick go fika!

Men jag va tvungen att lägga mig på soffan.....

Tänk att man aldrig kan göra nått trevligt eller bara förlja med och må gott......


Det är så svårt att acceptera detta!


I arktikeln jag läste i allas,så skulle man försöka att lära sig att leva med detta och inte utsätta sig mer än nödvändigt för det som är jobbigt eller att trötta ut sig.....

Men hur lätt är det?  När man inte blir trodde heller av FK....??!!

Som det är nu så är jag snart i startgroparna för att börja arbetstäna.... Min handläggare på arbetsförmedlingen han säger som så,att då har du ytterliggare att dokument att ge till FK om det inte går!


Men frågan är hur mycket ska man stötas och blötas innan man blir trodd??

Jag har redan varit på arbetsförmedlingen och varit på utredning där dom konstadetade att jag inte hade arbetsförmåga och blev skickad till FK... Vad gör dom då?

Dom skiter tydligen i det papperet.... Utan efter alla avslag och överklagan så va jag tvungen att efter 5 månader utan ersättning gå tillbaka till arbetsförmedlingen och "börja om"....


NÄE nu ska jag försöka ladda för morgondagen......

OM jag orkar ska jag åka på hobbyträff..... Jag behöver verkligen ut och träffa lite filk och pyssla lite.....

Men är jag lika matt som idag ,då vet jag inte..... För jag måste ju köra själv oxå.....

Ovido - Quiz & Flashcards