Alla inlägg den 31 januari 2012

Av livetsprovning - 31 januari 2012 16:26

Tänk alltid är det nått som ska kollas eller ringas om.....


Igår ringde jag till FK för att kolla om mitt läkarityg hade kommit fram....


Har varit inne i flera dagar och kollat på "mina sidor" hos FK och inget verkar ha kommit in.....

Så jag ringde.... Näe,dom väntade på de....


Kollade idag igen för att se om det hade kommit in under dagen,nejdå....


Ringde till HC.. Förklarade allt och att när jag va där hos läkaren sisst så va hon fått mitt meddelnade om att

hon var tvungen att skriva ett intyg även för 8 jan,eftersom att jag hade glömt det sist när jag va hos henne och då blev det ett glapp på en dag...

Men läkaren kom inte in i systemet den dagen jag va där,så hon skulle skicka llt dagen efter eller när hon kom in igen....

Tydligen har hon inte kommit in i systemet än..... Idag är det den 31 jan och jag va till henne den 25 jan...


Hon skulle skicka kopia till mig på sjukintyfet oxå,och något sådant har jag inte fått.....


Så då va det bara och ringa till HC.... Känns "pinsamt" att ta upp deras tid med något sånt här,men vad gör man?

Jag blir ju utan pengar om det inte kommer in nått intyg.....

Och sedan har ju FK handläggningstider,så då blir det väntan ändå......

Men hon jag pratade med sist på fk hon skulle ställa allt i ordning och godkänna underlaget,så att det snabbt skulle gå till utbetalning.... BARA intyget kom in......


Men sköterska skulle lägga en lapp till läkaren,som givitvis inte va där idag.....


Värken i ramarna håller i sig.....


Så jag har tagit det lugnt idag..... knatade och skulle hämta posten,men där fanns inget....

Inte ens en liten räkning!?   


I morse när jag låg och läste och sambon höll på att vakna så ringde det på dörren...... men ingen av oss orkade gå upp.... Men vi fattade sen att det va grannen,för det låg en påse på bron med gammla urrivna recept.

Så när jag hade kollat i bervlådan så knatade jag till henne och satt och surrade en stund.....


När hennes bror kom så stack jag..... Skulle hem och "beställa" lite saker med sambon som ska åka till "grannbyn" på möte,så jag beställde sötmandel och filadelfiaost...... Få se om det blir något bakat,som jag kan ta med när jag ska åka till mina föräldrar till helgen....

Syrran med familj ska komma upp och med sig har dom mamma som har varit där.... Ja det måste bli en månad....


Pratade med syrran i dag.... Och mamma jade gått och skulle sova ner Johanna... Fast hon är så trött så hon inte orkar gå,så ska hon inte sova! det kan ju vara farligt,som syrran säger....

Efter en stund hör man Johanna kommer och säger HEJ till mamma......

Då undrar mamma(syrran) vart hon har gjort av mormor?! Har du sovit ner mormor?

Långt i bakgrunden hör man mamma stöna lite gran om att det är omöjligt att sova ner henne....     


Johanna fick tag i tv dosan och gick omkring och häll den bakåt nacken och "pratade i telefon", hon gör

tydligen så med mycket saker..... Hon lär sig fort.....


ÅHHH vad jag längtar efter att få se dom!


Så nu gäller det att ta det lugnt så att jag orkar åka dit och träffa dom!


Jag ska ladda kameran så att jag kan fota riktigt mycket!      





Ovido - Quiz & Flashcards