Alla inlägg den 24 januari 2012

Av livetsprovning - 24 januari 2012 19:53

Nu har vi -18 grader.......


Tur att man kan vara inne och kura.....


Sambon poppar på övervåningen....   

Och jag lyssnar på 60-tals kväll på radioguld och knåpar lite i hobbyrummet.....


Har proppat i mig mer medicin,så nu är det "lugnare" ....


Så jag knåpar lite...... med att göra något sånt här....


 


 


Riktigt lika blir det inte,för detta gjorde jag till lilltjejen Matilda som jag blev moster till i December.


Det jag håller på med nu blir mindre och några andra blommor....


Av livetsprovning - 24 januari 2012 14:53

Ja i morse så kändes det faktiskt lite bättre!   


Och då går det ju givitvis inte att bara "va".......

Näe upp och klädde mig och laddade en tvättmaskin och vek det som va torrt.....


Sedan fikade jag och gick sedan ut i det fina vädret!

Sol och - 10 grader!


Hämtade ved, gick in och hämtade kameran...... Kände lite av skakningarna så jag Försökte mig på att

"mota olle i grind" och tog en lugnande.

Va ute och fotade lite runt här..... Kommer att bli måååånga vinterkort.....


Sedan hämtade jag ett lass med ved till..... Plockade ihop lite på bron saker som har legat och som

jag har retat mig på.....Bar ut det i sommarstugan så att det inte syns för stunden iallafall....


Sedan på det så gick jag en liten promenad.......


Nu är jag likadan som dom tidigare dagarna.....     


Jag blir ju så "uppåt" när jag känner mig minsta lilla piggare.... Och då gasar jag.....

Det är ju egentligen inte konstigt,när dom flesta dagarna är neråt så villman ju sätta fart när

man ÄNTLIGEN känner sig lite piggare....


Är så less på detta!  Känner mig på nått konstigt sätt speedad,orolig,stressad,spänd.Och har svårt att landa...


Igår kväll va det 2 st lugnande till natten och ÄNDÅ va det svårt att somna!!


Jag förstår mig inte på denna kropp..... Borde väl göra det efter alla dessa år?


Försöker ändå knåpa lite nu i hobbyrummet,för att avleda hur kroppen känns.....


Jag inser nu när jag läser vad jag har gjort idag...... JAG HAR GJORT FÖR MYCKET IGEN.....


Men samtidigt....Det är inte  mycket egentilgen för en kvinna i 37 års åldern......

Ovido - Quiz & Flashcards