Alla inlägg den 28 januari 2012

Av livetsprovning - 28 januari 2012 15:58

Ja idag "gasar" jag oxå......    


Svårt att lära gamla hundar sitta!


Ja i mina mått mätt så har jag gjort en hel del......


Jag har bakat mazarinkaka i långpannan..... Hade fått receptet av svärmor, och henne kan man kalla

proffs inom bakning.... Kommer man dit på fika så är där väl ja va ska man tro... MINST 7 sorter om inte fler....


Men ,men .... Jag tänkte redan när jag vaknade att idag ska jag baka......


Startade med denna mazarinkaka,men fick ringa bästemor (svärmor) kallar henne så,för att höra om jag hade skrivit av receptet rätt.... Jo då allt va i sin ordning så det va bara att fortsätta....


När den va gräddad och klar,så skulle den svalna helt innan man smetar på glasyren... Tänkte vad gör jag nu då?

Ja inte vila iallafall......

Plockade ur diskmaskinen och laddade i nytt.....


Sedan tog jag och svängde ihop snickerskaka.... Det är smidigt med den för den behöver ju inte va i ugnen....


Så nu har jag glatt sambon....    Han har frågat efter snickerskaka....


När vi hade druckit kaffe och smakat lite av hörnet på snickerskakan så gick sambon ut,

Och jag efter....   

Näe riktigt så va det väl inte....Men jag kände att jag måste passa på och gå ut medans det fortfarande va ljust....


Kollade lite vad sambon gjorde,han höll på att gräva sig in i en av bilarna som står under all snö,

för att leta efter nått.....


Kände mig fortfarande rätt pigg,så jag tog en liten promenix..... Tänkte det får bära eller brista.....


Det är ju kul när man känner att man orkar,göra lite på dagarna....

Men jag känner att jag "balanserar" på en lina.... Man vet aldrig när det blir för mycket....


Jag har en tendens att göra på tok för mycket när jag väl känner mig pigg... Och sedan får jag "betala"

Jag gjorde ju mycket igår med OCH idag och än är inte denna dag slut.....


Antagligen så blev det för mycket redan igår,för idag har jag känt av magen... Ett mindre kaos kan man väl säga....


Men jag är inte en sån person som kan bara sitta eller ligga... Jag gasar det dagar jag är piggare....

Vilket egentligen gör, kan man säga att jag hamnar i en ond cirkel....

Jag gör mer saker när jag är piggare och blir dårlig och matt ,orkeslös... Beklagar mig över de....

Och när jag är piggare igen så kör jag på......


Men egentligen är det ju inte konstigt..... Vilken männsika skulle inte göra så?

och tycka att det är roligare när man är piggare och då VILL man göra saker.....


Tänk om man "kunde bli som alla andra".... Pigg, orka jobba, Träffa vänner, orka laga mat, tvätta.....

Ja allt egentligen som en frisk männsika gör.....


Sen va roligt det skulle bli att få bli sig själv igen! För som det är nu så är det inte jag.....

Men det får jag nog acceptera att så blir det aldrig igen.....

Ovido - Quiz & Flashcards