Alla inlägg den 3 januari 2012

Av livetsprovning - 3 januari 2012 15:47

Orkade inte skriva nått här då.....


Fick komma in nästan på engång och ställa min i ordning för operation.....


Sov i princip inget natten före....Det va så himla varmt på hotellrummet och sen va soffan stenhård!

När jag va i Spanien för nått år sen så sov jag på en liknade soffa(bäddsoffa) och tror jag aldrig har sovit då gott! Så jag erbjöd sambon direkt att jag kunde sova på soffan!    

Men med facit i hand hade nog sängen varit bättre..... Men uppenbarligen så sov jag nån sväng iallafall,för sambon hade varit vaken en stund när dom va och skottade med traktor utanför....


Drömde att jag försov mig och knappt skulle hinna duscha med den där special"tvålen".... Men vaknade det gjorde jag och kunde i lugn och ro duscha och sen knata ner och anmäla mig....

Fick reda på att jag skulle bli först för det va avbokningar och sen fick jag höra att det va nån farbror som hade ätit filmjölk,så han gatt dom flytta till senare....


Tur va det för mig för då hann man inte sitta och gruva sig!


När jag väl vakande så tog dom bort syrgasen men fick sätta dit den igen för jag syresatte mig så dårligt.... Men HUGA säger jag bara vilken plastsmak det blev i munnen av masken! + antagligen av slangen man hade haft i halsen oxå.... Så när dom tog bort den gjorde jag allt jag kunde för att slippa den!


För när man skulle fika så smakade allt gummi.... Efter fikat fick jag sätta mig i en fotölj för att vänta på att läkaren skulle komma och prata med mig, och jag tror att jag fick nått blodtrycksfall eller nått,för jag blev alldeles kall i händerna och det kändes som om allt blod försvann från huvet.... Men efter en stund kände jag att jag måste upp och röra på mig för att försöka få bort den där otäcka känslan... tuppar jag av får jag väl ropa på hjälp innan tänkte jag.....

Smög i väg en sväng på toa och sen när jag kom tillbaka tog jag en tidning för att blädra i och "avleda" mig....


Så här konstig kände jag mig inte efter dom andra gångerna jag har varit sövd.... Men jag kanske hade sovit bättre oxå natten före.....

Fick träffa läkaren och allt hade gått bra inga förändringar eller ovanligheter förutom en polyp som dom tog bort... Men sånna luringar kan komma tillbaka, så jag får väl vara uppmärksamm...

Sen är infektionsrisken större nu i ca 14 dagar...

Men hon hade haft dårlig bild med kameran och fast dom hade bytt kamera blev det inget bättre....

Det va ungefär som att kolla igenom en bilruta utan vinrutetorkare..... Så då kan man ju tänka att den bilden va nog inte så bra....


Men jag känner mig ändå lättad! Tänk att det va ingen knöl fast dom hade sett det förut och mätt den till hela 9 cm!!!! Vart har den tagit vägen då????


Det va skönt att jag va klar tidigt vid 13 hämtade sambon mig.... För när vi åkte hem så regnade det!! Sen plötsligt slog det om och blev snö.... Men inte lugnade folk ner sig fast det va sånt väder.... Körde som galningar!


Väl hemma blev det en fika och sen gick vi och vilade både sambon och jag hade sovit dårligt....


Idag är jag så där lagomt rolig.....

Kroppen är alldeles utpumpad på energi och träningsverk som få.... Tydligen så får man kramplösande när dom söver en och innan den tar så krampar hela kroppen....  Och det känns kan jag lova!

Men ändå fast jag är så slut så att jag borde ligga och vila så är jag så rastlös!!!

Det vara lixom "kliar" i kroppen skulle helst vilja kliva ut skinnet...

Undrar varför det blir så här varje gång när jag är slutkörd? För egentligen så har jag ingen energi...


Har varit ute idag och hämtat ved och posten skottade även lite vid bron för att hjälpa sambon som va ute med traktorn... Sopat av bilen.... Stod och flåsade och hängde på snöskyffeln.....

Vill inte vara så här..... Men kroppen min ÄR så här....   


Men det va fint väder så jag in och hämtade kamerna......

Så det blev lite fina vinterbilder i svagt solljus!


 


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards