Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Drömmar

Av livetsprovning - 27 januari 2012 12:41

Startar en ny kategori,drömmar......


Drömmer så mycket tok......


Dom flesta drömmar jag har kommer jag ihåg och jag kommer ihåg vilken sinnesstämmining jag va i

i drömmen...

Det händer att jag vaknar med att jag gråter och är så förtvivlad.....


Inatt va en sån natt....


Jag drömmde att det va en skolklass från min gammla grundskola som skulle ha frilufsdag

hemma i byn därifrån jag kommer.....

Dom skulle ut på isen och fiska... Efter ett tag får vi se att en av eleverna har gått till andra

sidan på sjön och har gått ner sig/ gått igenom isen.....


Snabbt slänger sig pappa och jag in i bilen,jag sitter bak,pappa kör av nån underlig anledning ut på isen

men då plötsligt så är där en isränna och han kör ner med framhjulen.Jag skriker att han kan inte köra längre

men han hinner inte stanna utan vi hamnar i vattnet och sjunker som en sten......


Jag lyckas få upp bakdörren snabbt och kommer fort ut,men pappa blir kvar.....

Jag simmar in till land och står och väntar och tittar..... Plötsligt ser jag hur det bubblar på ett ställe och lite

senare kommer pappa upp....

Men vad hemskt det va där att stå och titta....ALLT runt en va alldeles stilla alla stod och bara stirrade...

Och jag började skrika....


Vilken ångset!!


Sedan skulle vi ta flotten för att försöka komma över och undsätta personen på andra sidan,men den höll oxå på att sjunka.... Då tog vi båten,vi va 3 st i båten,pappa,jag och deras lärarinna....Men båten gick så djupt

så deb nästan tog in vatten..... Jag hoppade ur och sa åk ni jag stannar här annars så går det ju inte rädda den

som va på andra sidan.....


Sedan vaknade jag .......


Jag har många gånger haft liknade drömmar,stress,ångest......


och antagligen så "speglar" det mycket av den oro jag har i kroppen....

Även om jag många gånger inte känner mig stressad eller så...


Men en sak funderar jag på..... Hur bra sömn har man egentligen?

Med dessa drömmar som jag kommer ihåg och kan besrätta ordagrant hur det gått till och hur jag mådde....

Inte undra på att jag oftast vaknar och är tröttare än när jag gick och lade mig....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards